ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

במקום מחבלים: ש"ס תומכת בהקפאת בניה

שיתוף הפעולה בין החרדים לשמאל: חברי הכנסת מרגי ויצחק כהן מש"ס, הצטרפו למכתב שנשלח לראש הממשלה, הקובל על שחרור המחבלים במקום הקפאת בניה בהתנחלויות • "לדאבוננו בחרה הממשלה לשחרר רוצחים, במקום הקפאת בניה בהתנחלויות" • יוזם המכתב: חיליק בר מהעבודה, יו"ר השדולה לקידום פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני

חותך שמאלה? צילום: פלאש90
חותך שמאלה? צילום: פלאש90



כ-15 חברי כנסת מסיעות הקואליציה והאופוזיציה - העבודה, התנועה וש"ס, פנו אתמול (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו וקראו לו להמיר את המחווה של שחרור מחבלים במחווה של הקפאת הבניה בהתנחלויות.

המכתב הינו יוזמה של ח"כ חיליק בר מהעבודה המכהן כיו"ר השדולה לקידום פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי, וח"כ עמר בר-לב, גם הוא מהעבודה. למכתב הצטרפו: ח"כ איתן כבל, ח"כ שלי יחימוביץ', ח"כ נחמן שי, ח"כ משה מזרחי, ח"כ סתיו שפיר, ח"כ איציק שמולי, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ מיקי רוזנטל, ח"כ מיכל בירן, ח"כ אבישי ברוורמן, ח"כ דוד צור, ח"כ יעקב מרגי וח"כ יצחק כהן מש"ס.

כזכור, בשבועות הקרובים מתוכננת הפעימה הרביעית במסגרתה ישוחררו מחבלים נוספים ויתכן שאף מחבלים ישראלים. הפעימה המתוכננת כבר עוררה התנגדות עזה בקרב מחנה הימין וסגן שר הביטחון דנון אף הודיע כי יתפטר במידה ושחרור האסירים יצא אל הפועל. כאמור, עתה מצטרפים להתנגדות גם ח"כים מהשמאל אך בניגוד למתנגדים מימין הם דורשים להמיר את השחרור בהקפאת הבניה.

יצויין, כי במסגרת צעדי המחאה נגד הקואליציה בשבוע ההצבעות על חוק הגיוס נרשם שיתוף פעולה בין סיעת ש"ס לסיעת העבודה, ויו"ר ש"ס אריה דרעי אף הכריז על יו"ר העבודה וראש האופוזיציה בוז'י הרצוג, כי הוא ראוי להרכיב את הממשלה הבאה, ואמר "הלוואי שהרצוג יהיה ראש הממשלה". אך למרות זאת, מספר ימים לאחר מכן תמכה סיעת העבודה בחוק הגיור ורבים תהו בקול האם אכן ראוי להתחבר לסיעה זו.

שחרור מחבלים, פלאש90צילום: שחרור מחבלים, פלאש90
שחרור מחבלים, פלאש90


הוצעו לישראל שתי מחוות, והיא בחרה את הלא-נכונה

במכתב שנשלח לרוה"מ, כתבו: "בזמנו, טרם נפתח המשא ומתן ביננו לבין הפלסטינים, הוצע לישראל לבחור בין אחת מתוך שתי מחוות לביצוע כלפי הפלסטינים, על מנת להראות על רצינות כוונות ישראל וכדי לאפשר את פתיחתו של המשא ומתן בין הצדדים. אחת האופציות למחווה ישראלית הייתה הקפאת הבניה בהתנחלויות.

"האופציה השנייה למחווה ישראלית הייתה שחרור אסירים ומחבלים במספר פעימות, אסירים שהינם כמובן רוצחים ומבצעי פעולות טרור כנגד תושבי ישראל, האחראיים למותם של אזרחים ואזרחיות חפים מכל פשע. לדאבוננו בחרה הממשלה לבצע מחווה זו של שחרור אסירים ומחבלים ולא במחווה האחרת שהוצעה לה - הקפאת הבניה בהתנחלויות".

בהמשך פנו חברי הכנסת אל ראש הממדלה והצהירו: "בחירה בהקפאת בניה זמנית על חשבון שחרור מחבלים תרגיע רבים בימין הציוני מחד, תתמוך במשפחות השכולות מאידך ותוכיח לאזרחי ישראל ולעולם כי הבחירה בחיי אדם ובתמיכה במשפחות השכולות חשובה יותר מהמשך הבניה בהתנחלויות בעת זו, בניה אשר יש בה לבד בכדי לפגוע בהמשך המשא ומתן".
חרדים שמאל הקפאה התנחלויות שחרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד