ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שר האוצר לחץ על היוע"מ, וחוות הדעת שונתה

היועץ המשפטי באוצר, יואל בריס, התנגד למתווה תכנית הפטור ממע"מ בגלל הסעיף המפלה חרדים וערבים: ואז לפיד לחץ

יאיר לפיד, צילום: פלאש 90
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90



היועץ המשפטי של משרד האוצר חיווה דעתו נגד תכנית הדיור – ורק לאחר התערבותו של לפיד שינה עמדתו.

הבוקר חשף יעקב רייניץ ב'המודיע', כי כמו כל כלכלני האוצר, גם היועץ המשפטי של המשרד, יואל בריס, התנגד להטבת המע"מ עפ"י התנאים המפלים חרדים וערבים, ורק בעקבות לחצים הוא שינה את חוות דעתו לדעת השר לפיד, ספק רב האם התוכנית תעמוד במבחן בג"צ.

היועץ המשפטי של משרד האוצר, יואל בריס, נתן חוות דעת שלילית נגד תכנית 'הטבת המע"מ' של שר האוצר, המפלה בין יוצאי צבא לשאינם. חחות דעתו שונתה לאחר שלפיד הפעיל לחץ, דבר שמהווה התערבות בוטה בתפקיד היועץ המשפטי.

על פי הדיווח: לפיד ידע מראש על המוקש של בג"צ אודות שיווין הזדמנויות הנובע מכח חוק כבוד האדם וחירותו, וביקש לקבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי של משרד האוצר, יואל בריס, באשר לתקינות החוק. בדברי ההסבר לחוק כתב בריס כי אין כל בעיה בחוק, שכן היות וכל מי שמשרת שלוש שנים בצבא מפסיד בשנים אלו בשוק האזרחי כמאתיים אלף שקל שיכל להשתכר בתקופה זו, ולכן אין מניעה לתת את ההטבה הזו דווקא לבוגרי צה"ל ולא לאחרים.

הנימוק הצליח להרים גבות אצל משפטנים בכירים, שטענו כי לא נראה להם שטיעון כה רעוע זה יחזיק בבג"צ, מגורמים בכירים הקרובים לענים עולה כי יואל בריס, טען בתחילה בתוקף ואף אמר ללפיד כי חוק מפלה זה אינו עומד מבחינה משפטית, ורק אחר שהרבו עליו בדברים ולאור בקשת לפיד, הוא שינה בדיעבד את עמדתו והכשיר את החוק.
חרדים יועץ משפטי לפיד מעמ תכנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד