י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגרא"י סולוביצ'יק תוקף: מפגינים בשביל וודקה

ראש ישיבת בריסק נגד המפגינים: "הם נעצרים ברחובות שותים וודקה" • על 'העדה': "פתאום אכפת להם התורה?"

הגרא"י סולוביצ'יק תוקף: מפגינים בשביל וודקה



אתמול אחה"צ בסיום שעורו התייחס ראש ישיבת בריסק הגאון רבי אברהם יהושע סולוביצ'יק למאורעות השעה וההפגנות סביב מעצר הבחור שלא התייצב בלשכת הגיוס ונכלא לשבוע בכלא 6. הגרא"י תקף בחריפות את יוזמי ההפגנות ומניעיהם והבהיר כי אינם דואגים ללומדי התורה כלל.

הגרא"י פתח את דבריו בשאלה על הפסוק "קווה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקווה אל ה'". מדוע הוצרך הפסוק לכפול את המילים קווה אל ה'. וביאר שכוונת הפסוק היא שהשכר של בעלי הביטחון הוא בכך שיהפכו לבעלי ביטחון גדולים יותר וזהו שכרם.

"על דרך זה", אמר הגרא"י, "פועלים המפגינים על מעצר הבחור. הם מפגינים על מעצרו בכדי שיעצרו גם הם וכך יוכלו להפגין אף יותר. שכרם ומטרתם של המפגינים היא להפגין ולהיעצר בלבד".

מלבד זאת התייחס הגרא"י גם לנסיבות מעצרו של הבחור ואמר "נוסעים בכל הארץ ממטולה עד אילת, עוצרים בחנויות בכדי לקנות שנפס', ואח"כ נעצרים שיכורים. ומפגינים כאסירי ציון על לימוד תורה".

את הדברים קישר הגרא"י סולוביצ'יק לענייני השעה ואמר "זהו 'שכרם' של בעלי ההפגנות, בכך שהם עושים הפגנות ונעצרים - הם זוכים לעשות עוד הפגנות, כך גם העצור שנתפס על נהיגה בצפון גורם לעוד עצור שנתפס גם הוא על שכרות, הם מסתובבים ממטולה ועד אילת ברכב, ואחר כך נחשבים על כך כאסירי ציון.

"הם לא נעצרים בבית מדרש אלא נעצרים ברחובות שותים וודקה. זו אינה דאגה ללומדי התורה אלא דאגה לאנשים שנתפסים ברחובות עם וודקה".

לאחר מכן המשיך ותקף הגרא"י את השתתפותם של אנשי 'העדה החרדית' בהפגנות, ואמר כי אנשי העדה החרדית מעולם לא עסקו בדאגה לבני הישיבות.

"הם הרי גיבו כל השנים את כל ה'שקוצקרעי', הם גיבו את זק"א והצלה עם כל חילולי השבת ושאר האיסורים הכרוכים בפעילותם. וכעת הם יוצאים להפגין למען בני הישיבות לומדי התורה?"
סולוביצ'יק וודקה הפגנות בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד