כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

משרד החוץ מאשר: ליל הסדר הגדול בעולם - יבוטל

דובר משרד החוץ ל'בחדרי חרדים': "לא יתאפשר לשגרירות לסייע לבית חב"ד לערוך את הסדר ההמוני למטיילים הישראלים"

משרד החוץ מאשר: ליל הסדר הגדול בעולם - יבוטל



בהמשך לידיעה שהתפרסמה 'בחדרי חרדים', ודיווחה על כך שקיומו של ליל הסדר הגדול בעולם - בבית חב"ד בנפאל - נתון בסכנה בעקבות שביתת משרד החוץ. מגיב הבוקר (ד) דובר משרד החוץ יגאל פלמור, ואומר כי אכן לא יתאפשר לשגרירות לסייע לערוך את ליל הסדר המסורתי המתקיים במקום.

"הידיעה אכן נכונה", אומר פלמור, "לצערנו, ההתנהלות של פקידי האוצר כפתה על משרד החוץ השבתה מלאה, ולכן לא יתאפשר לשגרירות לסייע לבית חב"ד לערוך את הסדר ההמוני המסורתי למטיילים הישראלים בנפאל".

• האם בית חב"ד יוכלו לערוך את הסדר גם ללא הסיוע של משרד החוץ?

"בשנים הראשונות היוזמה של הסדר אכן הייתה של בית חב"ד לבד. אך לאחר שהאירוע גדל וכמות המשתתפים בו הגיעה לאלפי איש - נרתמה השגרירות לסייע בחלק הארגוני של שינוע והובלת המצרכים עבור הסדר. כיון שכמות גדולה כזו של משתתפים מחייבת את עזרת השגרירות. השגרירות סייעה כל השנים בשמחה אך כרגע נראה כי השנה העזרה לא תתאפשר בעקבות העיצומים. יתכן ובית חב"ד יצליחו להתארגן לבד ולשנע את מצרכי הסדר באופן עצמאי מהארץ. אך ההוצאה היא גדולה מאוד, ובנוסף ספק אם בפן הטכני אכן יצליחו בחב"ד להרים את כל הפרויקט מבלי עזרת השגרירות".

כזכור, הסדר הנערך בבית חב"ד שבקטמנדו הינו הסדר הגדול בעולם, ובו משתתפים כ-1500 איש בשני אולמות שונים בהם נערך הסדר בעברית ובאנגלית. מלבד זאת, השליח המקומי הרב חזקי ליפשיץ ורעייתו חני, דואגים לקיים סדרים בנקודות נוספות ברחבי נפאל עבור המטיילים הישראלים הרבים השוהים בה בעונה זו, ובסך הכל משתתפים בכל האירועים יחד כ-2500 איש.
נפאל ליל הסדר משרד החוץ ביטול חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד