א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

רובינשטיין לנתניהו: "אוי לבושה, אוי לחרפה"

ראש עיריית ביתר דורש במכתב מראש הממשלה להתערב נגד אפליית התקצוב בקייטנות עבור ילדים חרדים

רובינשטיין לנתניהו: "אוי לבושה, אוי לחרפה"

יו"ר פורום הרשויות החרדיות וראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, פנה לראש הממשלה במכתב בקריאה להתערב כנגד אפליית ילדי התלמודי תורה החרדים בתקצוב לקייטנות הקיץ.

כזכור, התכנית לתקצוב קייטנות הקיץ, הובאה על ידי שר החינוך לאישור בוועדת החינוך של הכנסת, וכבר אז תקף ח"כ משה גפני את פירון וקרא לעברו: "אתה שונא חרדים, שונא חרדים! לילד שלך תהיה קייטנה בקיץ, ולילדים שלנו לא". בעקבות הסערה שהתעוררה בדיון הוציא יו"ר הוועדה את ח"כ גפני החוצה בכדי להמשיך לנהל את הדיון.

מטרת אפליית הילדים החרדים היתה לדברי שר החינוך בכדי להשפיע עליהם להצטרף לחינוך הממלכתי. "אחת המטרות שלנו", אמר פירון, "היא לחזק את החינוך הממלכתי - ואני מזמין אתכם, החרדים, להצטרף מחר בבוקר לחינוך החרדי. נשמור על אופיו הייחודי של זרם החינוך שלכם".

כאמור, התכנית אושרה, וכעת, מצטרף רובינשטיין למחאה וקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב ולמנוע את האפליה הבוטה.

"דא עקא", כותב רובינשטיין, "מסתבר כי הילדים החרדים אינם נכללים במפגיע בתכנית הנ"ל. חמור מכך, הדבר לא נעשה בטעות אלא בכוונה תחילה. כנראה, אליבא דיוזמי התכנית, ילדנו אינם ילדים, הוריהם אינם הורים, חופשתם אינה חופשה, וזכויותיהם כבני אדם אינן קיימות. האם ילד חרדי אינו זכאי לקייטנה? אין בפי מילים מלבד אוי לבושה אוי לחרפה.

"אני קורא לך להתערב, לומר את דברך בקול רם, כנגד העוול הגדול הזה, ולהורות על הפסקת רדיפת הילדים החרדים", מסיים רובינשטיין את מכתבו.
רובינשטיין מכתב אפליה קייטנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד