ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגר"מ סולוביצ'יק: "גם הצדקה זה פוליטיקה?"

בחור הישיבה ששוחרר מכלא 6 עלה להתברך מפיו של הגר"מ סולובייצ'יק, ושמע דברים נחרצים בסוגיית הגיוס • האזינו

הגר"מ סולובייצ'יק
הגר"מ סולובייצ'יק

בן הישיבה יעקב ישראל פז ששוחרר מכלא 6 וזכה לקבלת פנים גדולה בירושלים, נכנס אתמול (ג) לקבל את ברכתו של הגאון רבי מאיר סולובייצ'יק.

מקורבי הגר"מ סיפרו כי הוא ביקש ללבוש בגדי שבת לכבוד 'הביקור החשוב'. ואכן, עם הגעת בן הישיבה לביתו, החל הגר"מ להתבטא בצורה חריפה בנוגע למאבק נגד גזירת הגיוס.

"הפעולה שאתה עשית ביטלת הרבה קטרוגים על עם ישראל", פתח הגר"מ, "הטענה עלינו שאנו משתמשים בהפגנות 'כוחי ועוצם ידי' ויוצאים למלחמה בכוח לבטל הגזירה, אבל לכל הפחות אנחנו הולכים עם הכוח לבטל הגזירה, ואילו הצד השני הולכים עם כוחי ועוצם ידי כדי שהגזירה תשאר ח"ו.

"שמעתי שלאחרונה מישהו ביקש צדקה להכנסת כלה, ואמרו לו אם אתה שייך לצד השני אנו לא פותחים לך, אז הכל פוליטיקה, גם הצדקה?"

האזינו


כאן כיבד הגר"מ את בן הישיבה בכוסית 'לחיים', ולאחר שברך ברכת "בורא פרי הגפן" אמר "אני עושה לחיים לא על השחרור שלך, אלא על זה שזכית להכנס לכלא על קידוש ד'! על זה אני שותה לחיים. על זה שבן ישיבה לא מפחד מהכלא ומוסר את הנפש".

לאחר מכן ביקש הגר"מ מהנוכחים במעמד לשיר את השיר 'וכל קרני רשעים אגדע'.

אחיו של הגר"מ, הגרמ"ד סולובייצ'יק, השתתף אתמול בתהלוכת קבלת הפנים ברחובות שכונת גאולה בירושלים, כאשר לאחר מכן, נכנס בן הישיבה לביתו ברחוב עמוס. הגרמ"ד ביקש מכל המלווים להמתין בחוץ, ושוחח עם הבחור במשך זמן ממושך כאשר בחדר נכחו רק הרבנית, ומקורבו של הגרמ"ד.
הגרמ''ד בחור פז מצווה הקלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד