כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הציוניים מאיימים על הרבנות: "נפנה לבג"ץ"

פרסום ראשון: המלחמה על רבנות העיר ירושלים עולה מדרגה • לאחר שהסיעות החרדיות דחו את בחירת נציגיהן לגוף הבוחר, דורשים בתי הכנסת הציוניים מהרבנות לזרז הליכים • במכתב שנשלח לגר"ד לאו, הם דורשים למנות בהקדם נציג לוועדת הבחירות מטעם הרבנות, כפי שמחייב החוק • מאיימים: אם יתעכב המינוי - נפנה לבג"ץ • בפנים: המכתב

הגר"ד לאו, צילום: פלאש 90
הגר"ד לאו, צילום: פלאש 90

האם הציונות הדתית משיבה מלחמה במאבק על רבנות ירושלים?

לאחר שבכינוס מועצת העיר ירושלים שהתקיים השבוע, הצליחו חברי הסיעות הדתיות בגיבוי חוות דעת משפטית להימנע מלבחור את נציגיהם לגוף הבוחר לרבנות ירושלים. כעת מתברר כי גם הצד השני אינו טומן ידו בצלחת, ואף הוא פונה במכתב למועצת הרבנות הראשית בכדי לזרז את הליך הבחירה לרבנות העיר ולהימנע מסחבת מיותרת.

במכתב, שנשלח על ידי יו"ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים, אילן קמינצקי, וממוען אל מועצת הרבנות הראשית ואל הרב הראשי הרב דוד לאו, קובל קמינצקי על כך שבישיבת מועצת הרבנות הראשית הצפויה להתקיים בימים הקרובים - לא צפויה להתקבל החלטה על מינוי נציג הרבנות לגוף הבוחר, למרות שעל פי התקנות בוועדת הבחירות יהיה רב עיר שנבחר על ידי מועצת הרבנות.

"לצערנו נראה", כותב קמינצקי, "כי שיקולים זרים ושאינם עניינים מעורבים ברצון לעכב את הליך הבחירות לרבני העיר ירושלים וזאת בניגוד לדין ולהחלטת בג"ץ".

"בנסיבות אלו ובטרם נפנה בפניה דחופה לבג"ץ בגין אי מינוי נציג מטעמכם כמתחייב, נבקשכם להבהיר האם ימונה נציג מטעם הרבנות הראשית בישיבה הקרובה".

"למען הסר ספק", מסיים קמינצקי, "נבהיר כי ככל שיימשכו העיכובים הבלתי סבירים בהליך הבחירןת לרבני העיר ירושלים ולא ימונה נציג מטעמם מועצת הרבנות הראשית כמתחייב, בכוונתנו לנקוט באופן מיידי בכל הצעדים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת למנוע את העיכוב המתמשך בבחירת רבני העיר ירושלים".

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה, כי מכתבו של סגן שר הדתות עם הבקשה לקבוע נציגים לועדה המכינה בנושא הרבנות בירושלים ובת ים, הגיע ללשכת הרב הראשי לישראל דוד לאו ביום חמישי האחרון - לאחר שסדר יומה של מועצת הרבנות הראשית נקבע ופורסם לחברי המועצה.



ירושלים דתיים רב מכתב מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד