י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הראשל"צ חושף: מילותיו האחרונות של הגר"ע זצ"ל

הראשל"צ חשף במסעו בעיר טבריה: מה היו מילותיו האחרונות של אביו הגר"ע יוסף זצ"ל, וגם: על דרכו של אביו בהלכה

הראשל"צ חושף: מילותיו האחרונות של הגר"ע זצ"ל

התרגשות רבה שררה בעיר טבריה השבוע, עקב ביקורו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף. מאות אברכים פקדו את בית המדרש "זכרון מאיר" בעיר, בראשותו של הגאון רבי פנחס כהן, שם מסר הראשל"צ שיעור תורני בהלכה ובאגדה למעלה משעה,

בסיום הרחיב הגר"י בעובדות והנהגות מחייו של אביו הגר"ע יוסף זצ"ל.

בדבריו סיפר, כי הגר"ע התבטא פעמים רבות שהוא ירא להורות היתר לעצמו, והיה אומר כי כל מה שמתיר זה לאחרים ולא לעצמו. "מרן זצוק"ל התיר בשו"ת יביע אומר לפתוח מקרר בשבת ואף על פי כן הוא עצמו מעולם לא פתח מקרר, אלא אם כן אחד הילדים היה פותח, ופעם אחת כשנבחר לרבה הראשי של תל אביב הזמינו אותו לדרוש בשבת ואירחו אותם בבית מלון בקומה התשיעית, והנה כשהגיע מרן למלון נכנס אליו הרב לוי יצחק הלפרין, ראש המכון המדעי הטכנולוגי בהלכה, עם קונטרס בעניין מעלית שבת, ומרן אמר לו שישאיר את הקונטרס והוא יעיין בו.

"בינתיים הגיעה שבת וצריך לעלות ולרדת לחדר השינה והקומה גבוהה, ובאותו זמן סבל מרן קצת מכאבי רגלים, אבל אף על פי כן עלה וירד כל השבת ברגל. כשראה כך בעל המלון ניגש אליו ואמר לו שישנה כאן מעלית שבת ואפשר לעלות עמה בשבת, אבל מרן סירב, כיון שהוא הסתפק בדבר, ואמר מרן לאחר מכן שזה עונש על מה שלא עיין בסוגיא זו הדק היטב לפני כן, ובמוצאי שבת מיד ישב על הקונטרס שהביא לו הרב הלפרין וישב ועיין הדק היטב בדבר וצירף דעתו להיתר, אבל הוא עצמו לא סמך על זה מעולם, זהו הנקרא ירא הוראה", אמר הראשל"צ.

בדבריו סיפר אף על מסירות נפשו של אביו ללימוד התורה. "מילותיו האחרונות של מרן האבא זיע"א היו שהוא לא יכול לסבול יותר, וזה עקב שהודיע לו הרופא שהוא חייב להתמודד עם הכאבים האלו במשך שאר חייו, ומרן ששמע כך שלא יוכל ללמוד יותר בנחת מתוך צלילות הדעת, אמר אם כך למה לי חיים, אם אין אני יכול ללמוד בנחת, ושקע שוב בתרדמת עד למחרת היום השני שנפטר, זהו ממש באהבתה תשגה תמיד", אמר הראשל"צ, "אנו צריכים ללמוד מכך ולהשקיע עצמנו בלימוד התורה ללא שום מפריעים ושום עיסוקים אחרים".
ראשל''צ הגר''ע מילים לימוד תורה מעלית שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד