ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בגלל דו''ח: אברהם נחמן שמחה ויצהנדלר זצ"ל

במהלך ויכוח עם שוטר תנועה בירושלים, התמוטט הרב אברהם נחמן שמחה ויצהנדלר זצ"ל • מחשובי עסקני ברסלב

בכתיבת אות בס"ת לע"נ בנו
בכתיבת אות בס"ת לע"נ בנו



טרגדיה בירושלים: הרה"ח רבי אברהם נחמן שמחה ויצהנדלר זצ"ל, בן 57, תושב שכונת רמות ג' בירושלים, חסיד ברסלב - נפטר לאחר שהתמוטט במהלך ויכוח עם שוטר תנועה.

המנוח נולד בכ"ג אדר א' תשי"ז. לאביו הרב לואיס ולאמו מרת עטיה.

חיבר בחייו עשרות ספרים, בהם הספר שיח שרפי קודש - מתורתו של רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל שהביא שיחות שמסר רבי נחמן באומן, 'מכלל יופי' - מאסף לכל החידושים של שאר זקני החסידים מזמן מוהרנ"ת ועד הדור האחרון, וכן הספר 'מעדני מלך' - חידושים שכתב וממה ששמע וקיבל מזקני ברסלב.

במקום מגוריו בשכונת רמות ג' בירושלים בנה בית כנסת. בי"ב בתמוז תשע"א נערכה הכנסת ספר תורה ל'הקלויז דחסידי ברסלב' בבית שמש לעילוי נשמת בנו הבחור שמואל וייצהנדלר ז"ל, שנפטר במהלך אותה השנה לאחר מחלה קצרה.

בברסלב הקים את אגודת משך הנחל, מכון להוצאת ספרים של חסידות ברסלב, הממוקמת בשכונת מאה שערים בירושלים.

בברסלב מציינים כי מדובר באבידה גדולה של אחד מיקירי קרתא של החסידות, עובד ה' בכל מאודו, בעל לב טוב ומאור פנים לכל אדם, לצד מעשי חסד במסירות.

מסע הלוויתו יצא בשעה 19:30 מבית ההלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות - שם יטמן לצד בנו הבחור שמואל ז"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.



סמי גרוסמן, מתנדב זק"א ונהג אמבולנס במד"א ששהה באיזור כיכר השבת, סיפר על נסיבות פטירתו של המנוח ז"ל: "קיבלתי קריאה על אדם עם כאבים בחזה, הגעתי וגיליתי מכר ותיק. הוא קרה לי בשמי. ואמר "תביא לי חמצן", סייעתי לו ככל האפשר, עד להגעת ניידת טיפול נמרץ של מד"א, כאשר כל אותה העת הוא בהכרה ומדבר איתי. איך שהוא הוכנס לנט"ן ליבו הפסיק לפעום, ויחד עם הצוותים במקום ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות של כשעה".

גרוסמן, שהינו חסיד ברסלב ומכר המשפחה, יצא במהלך ההחייאה מהאמבולנס לדווח לבנו על מצבו. "השבתי לו שצריך ישועות. הוא סיפר לי כי אשתו (רעיית המנוח) הכינה לו מסיבת הפתעה באחת המסעדות באיזור, וכי היא ממתינה שם ולא יודעת דבר".

הוא יצא למקום, שם סיפר לה כי המנוח פונה לבית החולים ביקור חולים. "העדפתי לבשר לה את בשורת האיוב בבית החולים, שם בנוכחות רופא. זאת למרות שמותו של בעלה נקבע כבר באמבולנס.

"אחד החובשים אמר לי כי יתכן וזה קרה בגלל הדו"ח שקיבל, אך אני מכיר אותו מספיק שנים, וידעתי לזהות אצלו מצוקה אמיתית, הוא לא היה נלחץ משוטר". לדבריו, השוטר היה ממש בשוק ואמר "אפילו לא הספקתי לרשום לו דו"ח", ולא מצא לעצמו מנוח.

לשאלה האם יש קשר ישיר בין הדו"ח להתקף לב, גורסמן מסביר בדרכו שלו: "אומרים שלחץ הינו גורם משמעותי בהתקף לבבי. יתכן והוא חש שלא בטוב, והיה בדרכו למיון בביקור חולים. יתכן והפחד מהשוטר הוסיף עוד מעט למצבו הרפואי".

הוא מסיים ואומר "מה שברור שהכל בידי שמים, ואם הוחלט כך בשמים, אף אחד לא יוכל לשנות את הגזירה".

צילום: יעקב לדרמן - חדשות 24





שוטר תנועה פטירה לב ביקור חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד