ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

פטור מע"מ על דירה ראשונה? תלוי מי מציע

מביך: כאשר ח"כ ישראל אייכלר הציע הענקת פטור על רכישת דירה ראשונה, מי שהציג התנגדות היה לא אחר ממיקי לוי מ'יש עתיד'

אייכלר הציע - יש עתיד התנגדה. צילום: פלאש90
אייכלר הציע - יש עתיד התנגדה. צילום: פלאש90



מה נשתנה? תוכניתו של שר האוצר יאיר לפיד לביטול המע"מ על דירה ראשונה מעוררת עימות בכנסת. אך מה שמפתיע הוא שהתוכנית הזו, עלתה בעבר על ידי הח"כים החרדים אך נדחתה על ידי לא אחר מאשר אנשי 'יש עתיד'.

תוכנית שר האוצר יאיר לפיד להענקת פטור על מע"מ לדירה ראשונה, מעוררת ביקורת במשרד האוצר. לשיא הגיעו הדברים עם התפטרותו של הכלכלן הראשי באוצר, ד"ר מיכאל שראל על רקע התנגדותו.

שר האוצר יאיר לפיד, מצידו דחה את הביקורת בנימוקים כאלו ואחרים ואף הסתמך על חוות דעת מקצועיות אחרות שנתנו גיבוי לתכניתו.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), הציע בפתח מושב הקיץ האחרון תוכנית דומה, והיא נדחתה על ידי סגן שר האוצר מיקי לוי (יש עתיד) שהציג את התנגדות הממשלה ושר האוצר יאיר לפיד לתכנית.

נימוקי ההתנגדות, נשמעת דומה להפליא לטענות הקשות המועלות בימים אלו ע"י הכלכלנים המתנגדים לתכנית. לקרוא ולא להאמין. מה נשתנה אייר תשע"ג מאדר תשע"ד.

לוי הסביר כי "רכישת דירה חייבת במס ערך מוסף, רק כאשר היא נקנית מהקבלן. האם הכוונה היא להקל על מי שירכוש דירות מגורים מהקבלן?" הדבר יביא לכך הסביר "לעלייה בביקוש לדירות אלה ולפיכך אף לעליית מחירים... אני לא בטוח שאותו פטור יגיע לכיסו של הצרכן. אני בספק. זה יגיע לכיסו של הקבלן. יישום הצעת החוק יביא לכך שהנהנה מהטבת המס יהיה הקבלן, ולא הרוכשים".

עוד הוסיף כי, "החוק למיסוי מקרקעין מעניק הקלות משמעותיות לרוכשים של דירה יחידה, כך שהם לא מחויבים במס רכישת דירה יחידה", כמו כן: "עלות החוק המוצע מגיעה כדי 1.4 מיליארד שקל בשנה. בימים טרופים אלה זה מאוד מאוד בעייתי".

עוד הוסיף לוי כי, "ההצעה עלולה להביא לניסיונות של ניצול ההטבה בנסיבות שלא נתבקשה לחול בהן, כגון בדרך של יצירת מצג שווא של רכישת דירה ראשונה לכאורה באמצעות בני משפחה אחרים".



אייכלר מע''מ דירות יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד