י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"חוצפה כפולה, של העיתון ושל התקשורת"

מקורביו של הגרב"ד פוברסקי מאשימים: לראש הישיבה לא נאמר כי השיחה שהתקיימה איתו מיועדת לשבועון 'כפר חב"ד'

הגרב"ד פוברסקי. צילום: אלי סגל
הגרב"ד פוברסקי. צילום: אלי סגל



פרסומים בלתי אחראיים קשרו הבוקר (ד) את ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגרב"ד פוברסקי, לקודמו בתפקיד - הגראמ"מ שך זצ"ל, וטענו כי בעוד האחרון פתח במאבק נגד חסידות חב"ד, הרי שהגרב"ד בא להשלים עם החסידות, ולכן הוא 'התראיין' למגזין כפר חב"ד, בשיחה מאלפת על גדולתו ותורתו של הרבי מליובאוויטש.

בפרסומים הללו נאמר גם כי שיחה זו מעוררת כבר כעת הדים בעולם החרדי, זאת על רקע המתיחות והיריבות הקשה בין הליטאים לחב"ד בשנים האחרונות. "זהו ראיון בקנה מידה היסטורי", צוטטו גורמים חרדים עלומי שם. גם העיתון כפר חב"ד העניק כותרת זועקת לשיחה - "להפיל את החומות".

אולם, מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי למרות משק כנפי ההיסטוריה שהורגש לרגע פועם בחלל האוויר, יתכן ומדובר בטריק תקשורתי מוכר - שנעשה בעבר לרבנים אחרים. אך השיחה הוכנסה שלא על דעתו של ראש הישיבה כלל.

"חשוב להבהיר", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד מבני ביתו של הגרב"ד, "גם ברגע נתון זה דלתו של ראש הישיבה פתוחה לכל דורש. הוא מוכן לשוחח עם כל אדם באשר הוא, בכל נושא שיחפוץ, ואף יתייחס אליו במאור פנים כדרכו. לגבי השיחה הצפויה להתפרסם מחר, הרב מאיר אליטוב אכן שוחח עם ראש הישיבה - אך לא טרח לציין כי השיחה תתפרסם בשבועון 'כפר חב"ד'. לראש הישיבה נאמר כי הדברים מיועדים לספר תורני שיעסוק בתורת הרבי, ולפיכך ראש הישיבה לא הביע את התנגדותו".

"ובכלל", זועם בן הבית, מהיותר מקורבים לראש הישיבה, "אם תשים לב לפרטים הקטנים, תראה שהם פרסמו את שער העיתון כבר ביום רביעי - בכדי שאנשים יתנו את דעתם לכך שראש הישיבה מופיע בו, מבלי לשים לב לפרטים הקטנים, שאפילו הם לא העיזו לכתוב שהוא העניק להם שיחה או ראיון - כפי שטרחו לציין בהודעות לא רשמיות".

לסיכום, הוא מאשים: "נעשה כאן טריק על גבי טריק לאחד מזקני ראשי הישיבות שבדור. גם שוחחו עמו מבלי לציין עבור מה השיחה תשמש, וגם פרסמו את הדברים בצורה שהוציאה את הדברים מהקשרם לחלוטין. זוהי חוצפה כפולה, הן מצד העיתון והן מצידם של כלי התקשורת ששתפו פעולה עם ההתנהלות המחוצפת הלזו".

פנינו לרב מאיר אליטוב, שערך את השיחה עם ראש הישיבה, וביקשנו לדעת האם הוא טרח ליידע את ראש הישיבה כי השיחה תתפרסם בשבועון כפר חב"ד.

"אינני מגיב לשאלות בנוגע לשיחתי עם הגרב"ד. השיחה תפורסם מחר בכפר חב"ד ובה תקבל תשובות על כל שאלותיך".

הוספנו להקשות, האם ראוי לפרסם כבר היום כי ניתנה שיחה ולהסתיר את האופן בה ניתנה?

"אני לא פרסמתי ולא כתבתי היום כלום. מי שפירסם היום - עשה זאת על אחריותו הבלעדית. אני כתבתי בעיתון בדיוק את מה שהיה ואת זה תוכל לקרוא מחר".
פוברסקי הכחשה כפר חב''ד אליטוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד