י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מהדורת חו"ל: בודפשט, אומן והיכל התרבות בת"א

מה עלה בגורל מזוודת הליקרים של אבי מימרן? • מי ה'בייבי' של משה גלסנר? • ומי הלביש את שוואקי במהלך הופעה?

מהדורת חו"ל: בודפשט, אומן והיכל התרבות בת"א



לייבל'ה משתטח באוקראינה

• שבוע בינלאומי סוער עבר על לייבל'ה, שאינו מפספס אף נסיעה לחו"ל: בתחילת השבוע השתתף בכנס הרבנים הנכבד בבודפשט, ואת הסופ"ש הוא מעביר בצל המתיחות באוקראינה, במסגרת מסע השתטחות על קברי צדיקים. בזאת מרגיש לייבל'ה כי הוא מיצה את מזרח אירופה, ומכאן הוא שוטח את בקשתו בפני יוזמי המסעות הבאים - תגוונו, תאילנד, ניו זילנד וברזיל יתקבלו בברכה.

• ונתחיל דווקא מהסוף, את אוסף הרכילות השבועית כתב לייבל'ה במלון האוקראיני, לאחר שהוטס לשם על ידי חברת התעופה החדשה יאן, יחד עם חבורת עיתונאים מכובדת, ובין השאר: ישראל הרשקוביץ מהמודיע, שלומי גיל ממשפחה, משה גלסנר מקול חי, רונן כץ מקול ברמה ומה'כוורת', משה ויסברג מבחדרי חרדים, ישראל כהן מכיכר השבת [לכבודו ויתר לייבל'ה על אייטם חריף במיוחד השבוע], אבי רוזן מיום ליום, עוזי ברק מקו עיתונות, ישעיהו ויין מהפלס, משה פלדמן, אבי שיף ועוד, כשעל המלאכה מנצח מתי רוזנצוויג, הדובר הבלתי נלאה של בית שמש, שביוזמה זריזה במיוחד סגר את הנסיעה מהרגע להרגע.

ישראל כהן אמנם נסע להתפלל ולנוח מעט, אך כהרגלו המוצלח למלא דקות שידור - הוא הספיק לפני התפילה בבוקר לעלות לתכנית שמונה עד עשר אצל מרדכי לביא, ולפרשן מספר נושאים בוערים העומדים על הפרק.

הלחץ של הרגע האחרון נתן את אותותיו במשה גלסנר - האיש והקבינט הסוער - שהגיע לנתב"ג ברביעי בצהריים היישר מהקלטת התכנית שעסקה בדיור יחד עם צמרת תחום הבניה במגזר. גלסנר כדרכו, יחד עם יוסי שוינגר, הביאו את השואו הדרוש לאולפן, ופרגון מיוחד מגיע לעורכת החרוצה העיתונאית אסתי פלד. בדרכו לנתב"ג לא שכח גלסנר את ה'בייבי' שלו - הראיס של ביתר, ובזכותו התפרסמה הידיעה הזו .





• הנסיעה הנכבדה גזלה בין השאר את ה'מגיד שיעור' הקבוע של שיעור שנמסר באחת מהדירות אפופות העשן בצפון בני ברק בכל ליל שישי, ואשר משתתפים בו כמה מבכירי העיתונאים - הסמוכים על שולחנו של האיש והקול הרדיופוני, יחיאל מלנדאו תקשורת, שדואג גם להנעים את שהותם של המשתתפים בצפייה בשקופיות עם מקרן. ניסיון לארגן חלופה טלפונית לא עלה יפה, ומשתתפי השיעור ייאלצו להסתפק בקבוצת ווטסאפ.

לצערו, את הטשולנט והקיגל יאכל לייבל'ה בז'יטומיר. מה לא עושים בשביל א'ביסל קברי צדיקים.

מזוודת הליקרים של מימרן

• את פתיחת השבוע, עשה לייבלה בבודפשט, במסגרת כינוס 'מרכז רבני אירופה'. בהפקה טופ שבטופ של שניאור פליישמן הפקות ובניצוחו של אליעזר שולמן. מלבד חבילת האח"מים הנחוצה לאירוע שכזה, רשמו נוכחות גם: אבי מימרן, יצחק הורביץ, מוטי לביא, יצחק נחשוני, איתי גדסי, נועם זיגמן, בנימין ליפקין, יוסי צלניקר, יהודה נחשוני, יוסף סופר, ערן סבאג, יוני קמפינסקי, צביקה קליין, אלי מנדלבאום, צביקה יעקובזון ושימי סגל.

בני החבורה ניצלו את היומיים לטיולים ושיטוטים ברחבי העיר, לייבל'ה משאיר לכם להמר לאן נעלמה קבוצה של שלושה עיתונאים בשעת ליל מאוחרת מהמלון...

באחד המקרים, בעת שצעדו כמה מהעיתונאים ברחובות הבירה ההונגרית, הבחין אלי מנדלבאום באשה הפוסעת בעקבות הקבוצה ואינה מרפה. בשלב מסוים הבינה העוקבת כי עינם הבולשת של העיתונאים לכדה אותה, היא ניגשה אליהם, התנצלה והוציאה תעודה המשייכת אותה לשירות הביטחון ההונגרי.

רמת האבטחה הגבוהה אפיינה גם את סירי הצ'ולנט, שעברו שיקוף מיוחד במכונה לגילוי מתכות. לייבל'ה משוכנע שהצ'ולנט איבד מטעמו בדרך.

• ולסיום, מעט לפני שעלו למטוס, העמיסו כולם את הליקרים שקיבלו במלון במזוודותיהם של מימרן וגדסי, מכיוון שהאחרים הביאו תיקי יד בלבד, והם היחידים שהביאו מזוודות. למרבה המבוכה, המארגנים נתקעו ללא אשראי זמין כדי לשלם עבור המזוודות. כאן נחלץ לעזרה יצחק הורוביץ עורך 'בחדרי חרדים' וקולגה וליהודים הייתה אורה.












דיאטת פולק: 8 יוגורט ליום

• העול הכבד של שני התפקידים בהם נושא יהושע פולק, המכהן כגזבר בביתר עילית אך גם כסגן ראש המועצה הדתית בירושלים, סייע לו ככל הנראה להשיל ממשקלו לא פחות מ-62 ק"ג. כך מדווח 'ידיעות ירושלים'. פולק, המתקיים על שמונה גביעים של יוגורט ביום, הצהיר: "זה מה שאני אוכל כל היום - לא יותר", ועם מראה עיניים קשה להתווכח.

• שמוליק גרוסברד, בוגר ישיבת פוניבז' שצמח כמטאור בשמי 'דגל התורה', חנך השבוע את לשכתו החדשה כמ"מ הראיס של אלעד. לייבל'ה, שהגיע לחנוכת הלשכה החדשה, גילה כי מדובר במקלט (ממ"ד) בבנין העירייה שהוסב ללשכה.

למקום הגיעה כל צמרת 'דגל', שהרעיפה שבחים על המ"מ החדש, כפי שתוכלו לקרוא פה . מי שנשא את הנאום המרתק ביותר היה יו"ר התנועה משה גפני, שהזכיר את שמות הנוכחים. כשהגיע לשמו של חבר המועצה אבי דיין, שאל גפני לאיזו סיעה משתייך דיין - לקול פרצי הצחוק של הנוכחים. בהמשך שיגר גפני רמז עבה לראש העיר באשר לחוסר שביעות רצונו מהמקלט, ואז עבר לעניינים החשובים פחות, כמו סיעת הבית היהודי ומלחמתה בציבור החרדי. גפני לא חס על שי נתן, המשנה לראש העיר מהבית היהודי, והסביר כי באלעד יש רק 'הבית שלנו'.

• ואם יש לשכה - יש גם ראש לשכה. לייבל'ה גילה כי מדובר בצעיר נמרץ בשם משה רבר, בו עוד ידובר רבות...

• ואפרופו גפני: לייבל'ה גילה שגפני החזיר משלוח מנות שקיבל בחג הפורים לשולח. הרקע: הסכם השלום בין מד"א 'לאיחוד הצלה' - שנחתם בערב חג הפורים בסיועו של יעקב ליצמן. גפני סייע רבות לאורך השנים ל'איחוד הצלה', וכאשר האחרונים שלחו לבית ברחוב יצחק ניסים בבני ברק את משלוחם - הם קיבלו אותו בחזרה. לייבל'ה, שרצה לתעד את המשלוח מנות המיותם, גילה שהמתנדבים הרעבים כבר ביצעו 'טועמיה'.

כשביכלר הלביש את שוואקי

'שופינג' נוסח דייטש

וכמובן לפינה השבועית של כיכר ספרא:

• לאחר שנבנה הקיר האקוסטי בין לשכותיהם של הסגנים ישראל קלרמן וחיים אפשטיין, נצפה השבוע שמוליק יעבץ - עוזרו של קלרמן - מקבל תדרוך מהבוס.




.
• הסגן הספרדי, צביקה כהן, שזכה לקבל השבוע שבחים מסטף ורטהיימר כפי שתוכלו לקרוא פה, ציין גם את יום היארצייט של אביו ז"ל. לאזכרה, שנערכה בטבריה, הגיע במיוחד ראש מוסדות 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז, שכיבד את בני המשפחה.





• בשמחת שבע ברכות שנערכה בבורו פארק ביום רביעי בערב לבת הנגיד הרב שמעון רייכמן, מחשובי מחזיקי התורה של חסידות צאנז, נצפו בשולחן אחד הגר"ש רבינוביץ רב הכותל, המ"מ של ברקת יוסי דייטש, יעקב אשר שהעדיף את מטעמי ניו יורק על פני מקלטי אלעד [ראה לעיל], נחמן בנשעיה, יענקי ברגר ואיש יחסי הציבור שרגא ניימן.

מוקדם יותר נצפו ברגר וניימן מודדים ביגוד אצל זינגר בויליאמסבורג, ועורכים שופינג עם דייטש בבורו פארק. ניימן נצפה גם כשהוא מתברך במנהטן בחדרו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, לשם הוכנס אחר כבוד על ידי עורך 'משפחה' והתלמיד המסור יוסי אליטוב.






הכסא הלא מאוורר של הויז'ניצער

• כמה חשוב להיות מקוריים? ללייבל'ה לקח מעט זמן, אבל לאחר ששככו אדי האלכוהול, הוא גילה כי במוספים התורניים של ערב פורים - 'שבת קודש' של יתד נאמן ו'לקראת שבת' של הפלס, הופיעה תמונה זהה של קריאת מגילה. אם תהיתם, לא מדובר בחפרפרת, אלא בשימוש הנפוץ במאגר של פלאש 90.





• חסידי האדמו"ר מ'מרכז חסידי ויז'ניץ' הפיצו תמונה של כסא חדש של האדמו"ר מויז'ניץ מהקריה, כאשר הם טוענים כי הכסא מכיל פתחי אוורור. לייבל'ה לא התעצל וערך בדיקה בחנות 'מייבל סנטר', שבנתה את הכסא. תוצאות: לא פתחים ולא אוורור.





• המועמד לתפקיד יו"ר המחלקה המוניציפאלית של אגודת ישראל, ישראל קניג, פגש בחבר המועצה של מודיעין עילית והאחראי על חולי מכבי בעיר נחמן ניימן. השניים שוחחו כמובן על ענייני העיר ועל הנושאים היותר חשובים של הקניות לפסח. לייבל'ה הנציח.





• וברדיו בקול חי נמשך גל העזיבות: חיים פלאם, מי שניהל את התכניות ברדיו ביד רמה, הודיע השבוע במייל לעובדים על עזיבתו את התחנה. בכך מצטרף פלאם לשורה של עובדים ועיתונאים שעזבו לאחרונה את התחנה.

• מגזין 'כל העולם כולו' לא הופיע השבוע. הסיבה: הגרפיקאי שוקי קנר חגג את הולדת בנו, ובעיתון לא חיפשו מחליף. המתחרה 'העולם החרדי' לקח את כל הקופה עם תמונות בלעדיות.

• ואי אפשר בלי פינת הסלפי השבועית: לייבל'ה השתתף מרחוק בחגיגת יום ההולדת של מיילעך, בעליו של ׳מיילעך׳ - המקום החם של שיכון חב״ד, ונכדו של רבי אלימלך מליז'ענסק שנולד ביום פטירתו ונקרא על שמו.

במשתתפים: החזן יקיר המדור דב הלר ואחיו דוד 'אולפני רימון' הלר, יעקב זילברמן, מנהל הקהילה היהודית באוקראינה, יוסי שור מיקב 1848, מנדי וגרשי קלצקי, הזמר שולם ביכלר, בני לפקוביץ ושלום וכהולדר.



פינת ה'מזל טוב':

• חבר הכנסת משה גפני - להולדת נכדו בשעה טובה ומוצלחת.

• רפי וולף, מקורבו של הגראמ"מ שך זצ"ל, לרגל נישואי בתו.

• שמוליק גרוסברד המ"מ החדש של אלעד - לרגל הולדת בתו.

• יעקב ולנשטיין, חבר מועצת העיר מודיעין עילית, לרגל הולדת בתו.

• שדרן קול חי דוד חכם, לרגל המעבר לביתו החדש בפתח תקוה.

• יו"ר זק"א במודיעין עילית, איש החסד המסור שמוליק סגל, שהשיא את בתו בשעה טובה ומוצלחת.

• בני וולקן, המציל של אחמד בן שרה, שחגג השבוע את הולדת בנו.

• שלמה גולדשטיין, עורך המהדורה המרכזית המובילה של רדיו קול ברמה - בהגשת אבי מימרן, חגג השבוע את שמחת הולדת בנו. ביום הלידה החל גולדשטיין את שיגרת יומו כרגיל, ובין שיחות טלפון מעוזרי החכי"ם והשרים - קיבל טלפון בהול מרעייתו הכורעת ללדת. גולדשטיין עזב הכל וטס לירושלים, ומי שהחליפו בתפקיד היו איל ראובן ויהודה גליקמן.

• ולסיום, ברכת 'מזל טוב' מיוחדת לתחקירן הכוורת ולאשתו, בני הזוג איציק ודבי גרובייס, שחגג את הולדת בנו. לייבל'ה מאחל מזל טוב גם לדוד המאושר יהודה גרובייס. לקטן לא יהיה מחסור בחומר לצפיה, זה בטוח.



טיסה הימורים בודפשט לייבלה וולקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד