י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שכונת מגורים חדשה לילדים פגועי מוחין בנגב

ראש אמ"ן ושגרירים זרים חנכו את שכונת המגורים החדשה, המיועדת ל–48 ילדים ונערים נוספים הזקוקים לבית תומך ולטיפול צמוד

שכונת מגורים חדשה לילדים פגועי מוחין בנגב



בצל מתקפת הטילים שפקדה לפני ימים ספורים את הנגב המערבי, נמשכת שגרת החיים באזור והתושבים ממשיכים בסדר יומם. ובימים בהם הגיעה המתיחות לשיאה, נערך טקס מרגש בנוכחות ידידים ותומכים ובו נחנכה בכפר השיקומי "עלה נגב נחלת ערן" שכונת מגורים החדשה המיועדת ל–48 ילדים ונערים נוספים אשר זקוקים לבית תומך ולטיפול צמוד.

הטקס שנערך בנוכחות שגריר ארה"ב בישראל דניאל שפירו, שגריר בריטניה בישראל מתיו גולד, האלוף אביב כוכבי – ראש אמ"ן, מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן, האלוף (במיל) דורון אלמוג ומכובדים נוספים, נערך בין השאר על מנת להמשיך ולהוביל שינוי בעמדות ובתפיסות של הקהל הרחב באמצעות העלאת המודעות הציבורית למקומם של החלשים שבחברה ותפקידם של אלו אשר בורא העולם חננם בבריאות, להעניק מכוחותיהם עבור הנשמות הגבוהות הכלואות בגוף המוגבל, ולהגדיל את השירותים הניתנים בעלה לאוכלוסיות המגוונות הזקוקות לטיפולים ותשומת לב.

בנאומו בטקס אמר השגריר דן שפירו כי הטיפול הנאות בשונה והמחויבות לטפח אותו מחזקת לא רק את היחיד אלא את כל החברה. השגריר מתיו גולד אמר כי על "עלה נגב נחלת ערן" נאמר הפרחת השממה וטיפוח החלשים. יעל אינדורן סיפרה על תמיכתה לאורך השנים בעל"ה, והראיה שלה לגבי הצורך בטיפול בסוג אוכלוסייה כזו, שיש בה גם להקל על בני המשפחה לנוכח הקשיים הרבים, והבטיחה להמשיך ולסייע.

בדברים שנשא האלוף אביב כוכבי – ראש אמ"ן אמר כי פרויקט עלה נגב מחייה את השממה, והוא גאה על כי חיילי המודיעין נוטלים חלק בפעילות ההתנדבותית במקום. כוכבי חש כי מהמקום מהדהד המסר המרכזי שהוא "אמונה באדם ובכוחותיו, וכבוד עמוק לזכויותיו של בן אנוש. מגבלות מוטוריות או קוגניטיביות אינן מחסום להתפתחות אישית" אמר האלוף. "עלה נגב מבטאת מלחמה על זכויותיו של בן אנוש ומאמציו לצקת תוכן יום יומי להגדרה הזו".

מסדה סקלי, מנהלת 'עלה נגב' אמרה, כי טקס זה מבטא השלמת פרויקט נוסף בהיקף הפרויקטים של עלה המבוצעים בימים אלו, כמו הקמת ביה"ס לחנ"מ אזורי בפרדס – כץ , הרחבת השירותים בירושלים בהקמת מחלקה לצעירים סיעודיים, וגולת הכותרת – בי"ח שיקומי בעלה נגב.

המבנים המאובזרים שנחנכו במהלך האירוע, מהווים נדבך נוסף בעשיה המבורכת של כפר 'עלה נגב' המבטא את גמילות החסדים והערבות ההדדית שמגלה הציבור כלפי האוכלוסיות המיוחדות.
עלה בית תמיכה אוכלוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד