כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

21 חודשי מאסר לנהג מונית שפגע וברח

בית המשפט המחוזי בתל אביב, גזר 21 חודשי מאסר בפועל לנהג מונית שדרס קשישה בת 80 במעבר חציה וגרם לה לחבלות קשות . עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים המפקירים ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

21 חודשי מאסר לנהג מונית שפגע וברח
חדשות 24


השופט דר' עודד מודריק, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, גזר בתחילת החודש 21 חודשי מאסר בפועל על נהג מונית שדרס הולכת רגל בת 80 שחצתה מעבר חציה – ונמלט מהמקום.
נהג המונית הנאשם, בן 62, הוא בעל ותק של עשרות שנים על הכביש. על פי גזר הדין, הנהג דרס את הקשישה וגרם לה לחבלות קשות. למרות זאת, הנהג לא עצר להושיט עזרה לקשישה אלא נמלט מהמקום ואף לא דיווח על מעורבותו בתאונה.

השופט מודריק מציין, כי לאחר התאונה, הנהג חזר לעבודתו כרגיל: "הוא שב לנהוג במונית עד שהתגלה, באקראי, בידי קצין משטרה שהבחין בסימנים מסוימים על פני המונית וחשד שנהגה הוא הנהג האחראי לתאונה". השופט מוסיף, כי הנהג שיקר לשוטר בדבר מעורבותו בתאונה זו.
בטרם גזר השופט את עונשו של הנהג הוא התייחס לחומרת עבירת פגע וברח: "עבירת ההפקרה נתפסת כחמורה מאד המעידה על שפל ערכי-מוסרי בצד הכשלת גורמי החקירה בכוונת מכוון כדי להימלט מן הדין".

עוד ציין השופט כי למרות שמדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, שגם הרישום התעבורתי שלו אינו חמור, אין להניח כי הנהג פעל בתום לב: "הנאשם ידע היטב שהוא עלול לאבד את מקור פרנסתו ושהוא צפוי לעונש ולכן גבר עליו היצר הרע".

על הנהג נגזרו 21 חודשי מאסר בפועל, 24 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון למשך 7 שנים, 12 חודשי פסילה על תנאי ופיצוי בסך 7500 ש"ח לנפגעת.

על פי עמותת אור ירוק, תאונות פגע וברח הן תופעה נרחבת בישראל. עבירת ההפקרה, גם על פי הגדרת החוק, חמורה בהרבה מעבירת הפגיעה. בישראל מתרחשות מדי שנה כ-800 תאונות פגע וברח, בהן נהרגים עשרות אנשים ועוד מאות נפצעים קשה.

עמותת אור ירוק: ""פגע וברח" אינה רק עבירת תנועה חמורה. זוהי עבירה אנטי מוסרית ואנטי חברתית, העבירה האכזרית והנבזית ביותר. על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים המפקירים ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק. על בית המשפט להעביר מסר נחרץ והרתעתי- של אפס סובלנות כלפי המפקירים פצועי בשטח ".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד