י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מסתמן: הצבא יבטל את הממחי"ם באופן סופי

גורמים המעורים בפרטים: הושגו הבנות בין תא"ל אגמון לבכירים בסיעות החרדיות, וההתייצבות תסודר בצורה המוסכמת על גדו"י

חרדים בלשכת הגיוס, צילום: פלאש90
חרדים בלשכת הגיוס, צילום: פלאש90



גרומים המעורים בפרטים מוסרים לבחדרי חרדים כי לאחר המגעים שהתנהלו בימים האחרונים בין בכירים בסיעות החרדיות לבין תא"ל גדי אגמון, סוכם כי אכן תבוטל תוכנית הממחי"ם שהיתה מתוכננת בעקבות אישור חוק הגיוס. ואף הוסכם על אופן ההתייצבות בצורה המוסכמת על דעת גדולי ישראל.

כזכור, לאחר התחקיר הגדול שפורסם ביתד נאמן על תוכניות הממ"ח הודיעה חברת הכנסת שקד בראיון ל'בחדרי חרדים' כי תוכניות הממ"ח יבוטלו, אך עם זאת דובר צה"ל לא אישר את הדברים, וביומונים החרדים פרסמו כי למרות ההודעה לא הוחלט לבטל את כל התוכניות שעוררו התנגדות.

על פי הדיווח, כעת סוכם כי בני הישיבות יתייצבו בגיל 17.5 בלשכת הגיוס לעבור את הבדיקות הרפואיות כפי שהיה נהוג, ומי שיתעכב יוכל להסתפק בהבאת אישור מרופא המשפחה. לאחר מכן יגיעו בני הישיבות פעם נוספת ללשכה, בהגיעם לגיל 18 ויציגו דיחוי שהתקבל מוועד הישיבות. ועד הגיעם לגיל 22 לא יאלצו להתייצב בלשכות הגיוס כלל.

בגיל 22 יצטרכו להתייצב שוב ומי שיצהיר כי נפשו חשקה בתורה יקבל פטור גורף מהצבא, לא לפני שיחתים את ועד הישיבות על הצהרה.

ההסדר, אותו סיכמו היום הנציגים החרדים באופן סופי עם אגמון התקבל לאחר פגישת ראשי הישיבות אמש בביתו של הגר"י רוזן ווהחלטות שהתקבלו בענין אופן ההתייצבות בלשכות הגיוס הם שהביאו את המתווה עליו הסכים אגמון.

כזכור, כבר בשבועיים האחרונים מאז כניסתו של החוק לתוקף התנהלו מגעים בין נציגי הסיעות החרדיות העוסקים בסוגית הגיוס לבין נציגי הצבא והח"כים שהיו שותפים לגבושו של החוק. ובשבוע שעבר אף פירסם העיתון יתד נאמן תחקיר מקיף על חובת ההתייצבות הצפויה בממחי"ם.

כאמור, בראשית השבוע אף הצהירה יו"ר הוועדה ח"כ איילת שקד על הסכמה עקרונית שהושגה לביטול חובת ההתייצבות. עתה, לאחר פגישת ראשי הישיבות, הוחלט באופן סופי ומוסכם על צורת ההתייצבות בלשכות.
ממח אגמון טייסים צבא שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד