כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

קדמן נגד פירון: "החלטה מפלה ולא מוסרית"

יו"ר המועצה לשלום הילד, יצחק קדמן, מצטרף לגינויים נגד החלטת השר פירון למנוע את הקיטנות מילדים חרדים • "אפנה לבג"ץ"

פירון, צילום: פלאש90
פירון, צילום: פלאש90



גם קדמן מתנגד : לאחר פנייתו של ר"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין לראש הממשלה בקריאה להתערב בהחלטה המפלה של שר החינוך שי פירון כנגד ילדי החינוך החרדי, גם ד"ר יצחק קדמן יו"ר המועצה לשלום הילד מתערב, ופונה אל שר החינוך בדרישה נחרצת לעצור את האפליה.

"אם הפניה לא תועיל" אומר קדמן לבחדרי חרדים, "נשקול את צעדינו ואף נשקול פניה לבג"ץ. אני סבור שקייטנות קיץ לא קשורות ללימודי ליבה. ואם שר החינוך רוצה לגרום לבתי הספר החרדים להצטרף לחינוך הממלכתי הוא יכול לעשות זאת באמצעות תמריצים חיובים ופוזטיביים ולא באמצעות אפליית הילדים החרדים בקייטנות הקיץ.

"מלבד זאת, החינוך החרדי הוא כשמו כן הוא - מוכר שאינו רשמי. המדינה מכירה בו באופן רשמי ועל כן היא אמורה לתקצב את הילדים הלומדים בו באופן שוויוני".

כזכור, שר החינוך סירב לכלול את ילדי החינוך החרדי בתכנית התקצוב שהביא לאישור הכנסת הנקראת "בית הספר של החופש הגדול", בתגובה לחברי הכנסת החרדים שמחו על כך, אמר פירון כי מטרתו היא לחזק את החינוך הממלכתי: "אני מזמין אתכם מחר בבוקר להצטרף לזרם החינוך הממלכתי" אמר פירון.

"לא ברור לנו כלל", כותב קדמן במכתבו, "על מה ולמה נתקבלה החלטה זו שיוצרת אפליה בלתי ראויה, שספק בעינינו אם ניתן להצדיקה בנימוק כלשהוא וספק אם היא תעמוד במבחנים משפטיים שלא לומר מבחנים מוסריים.

"אנו סבורים כי מן הראוי לשנות לאלתר החלטה זו ולהחיל את המפעל של קייטנות הקיץ גם על בתי הספר המוכרים שאינם רשמיים (ובתוכם כמובן המגזר החרדי), וזאת כדי למנוע אפליה בלתי ראויה ולהבטיח כי כל ילדי ישראל, ובמיוחד הילדים באוכלוסיות החלשות יזכו בדין ובצדק ליחס שווה ולזכויות שוות, שהרי ילד הוא ילד הוא ילד".

קדמן מוסיף וחותם את מכתבו בנחרצות: "בטוחני כי הדברים ימצאו מסילות ללבך בפתיחות המתבקשת".



המכתב המלא:


קדמן פירון חינוך קיטנות אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד