ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בסאטמר חגגו: ברית לגר יעקב חיים אברמוביץ

דרך ארוכה עבר הצעיר הנוצרי ממנצ'סטר עד למעמד הברית בבית המדרש של סאטמר בירושלים • סיפור מרתק וגלריה

בסאטמר חגגו: ברית לגר יעקב חיים אברמוביץ

סעודת המצוה לרגל ברית המילה, שנערכה בבית המדרש סאטמר 'ברך משה' ברחוב יונה בירושלים, לא הייתה 'עוד אחת' מיני רבות שמתקיימות בה במהלך השנה. הפעם, היא עוררה התרגשות רבה. לא בכל יום, מסב הנימול בראש השולחן, בפרט שמדובר בגר צדק, שעשה דרך ארוכה אל היהדות, עד שהגיע לקהילת סאטמר והחליט כי כאן הוא המקום האידיאלי עבורו.

גר הצדק נולד למשפחה נוצרית ואביו שימש בתפקיד כמורה רם דרג, בכנסיה המקומית של העיר מנצ'סטר באנגליה. כשהיה צעיר, החלו לצוץ בקרבו ספקות וקושיות אודות כנותה ואמינותה של הנצרות. את לבטיו שטח בפני אביו, אך זה השתמט והפנה אותו לכמרים בכירים ממנו, כדי שישיבו לו את התשובות. הוא נבעט ונדחה מאחד לשני, עד שלבסוף מישהו ניסה להדחיק את חקירותיו ולשים להם קץ: "אסור לשאול שאלות. המשך במסורת כפי שלמדו אותך", נאמר לו בנוקשות.

הצעיר חסר המנוח, לא שעה לעצתם והמשיך לחקור ולנבור, עד שנודע לו על היהדות. הוא החל לברר אודותיה, עד שהתגלגל למעונו של הגה"צ רבי ישראל חיים הורוביץ, אב"ד ראחוב ורב בית המדרש סאטמר בעיר. לאחר תקופה מסוימת, שבה שהה בצלו ושאב ממעיינותיו, כאשר הרב הורוביץ הדריכו ולימדו את התורה ומצוותיה, שיגרו לארץ ישראל, על מנת שיעבור את תהליך הגיור בבית הדין המיוחד לענייני גיור של הגר"נ קרליץ.

במשך תקופת הלימודים שהיה עליו להשלים, נכנס הבחור ללמוד תקופה קצרה באחד מארגוני הקירוב של חסידות בעלזא. במרוצת הזמן, התוודע להשקפת עולמה של סאטמר שמצאה חן בעיניו, והוא הגיע לקהילת סאטמר בירושלים. בינתיים, הספיק מיודענו לגדל פיאות וזקן כיאה ליהודי שבדרך...

השבוע, הושלם תהליך הגיור. הבחור טבל ליהדותו ואף עבר ברית מילה על ידי המוהל הנודע הרב שלמה גלבר. שמתמחה בבריתות למבוגרים. את סעודת המצווה ערכה לו קהילת סאטמר בהשתתפות רב הקהילה הגאון רבי משה טייטלבוים, רבנים ואישי ציבור, שהעלו על נס את חוסן אישיותו ועוצמת נפשו של הבחור, והדרך הארוכה שעשה, כדי לחסות בצל כנפיו של אברהם אבינו ע"ה.

גר הצדק היה גם זה שבחר לעצמו את השם החדש: יעקב חיים אברמוביץ. במהלך המשא שנשא בברית, הסביר את פשר השם: "יעקב, אני קורא לעצמי על שם יעקב אבינו, חיים, כי חיי כגוי לא נחשבו עד כה כ'חיים' כלל וכלל, ורק מעתה אני מתחיל באמת לחיות ו'אברמוביץ' על שם אברהם אבינו".















יעקב חיים אברמוביץ מנצ'סטר גר צדק סאטמר הגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד