י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב מחפוד: משגיח צריך לדעת לחטוף מכות • גלריה

בכנס הכשרות שהתקיים בבני ברק השתתפו גם: הגרש"א שטרן, הרב הראשי הר"ד לאו, חנוך זייברט ואישים נוספים • צפו בתמונות

הרב מחפוד: משגיח צריך לדעת לחטוף מכות • גלריה
סטודיו דוד זר

בכנס רב משתתפים של מכון שחם - מכון ארצי ללימודי הוראה הלכה ודיינות, השתתפו רבני המכון הרב שמואל אליעזר שטרן, הרב מחפוד, הרב שמחה הכהן קוק והרב מרדכי חרז.

במהלך הכנס התקיים טקס חלוקת תעודות למשגיחי כשרות ושחיטה על ידי הבד"ץ.

הרב מחפוד נשא דברים, וסיפר כי בשנת תשל"ו עבד אצל הגרמ"י לנדא כמשגיח, ובאחת החנויות בבני ברק התגלה במקום בשר כבש שומן אחר, והרב מחפוד - בתיאום עם הרב לנדא - הסיר מהחנות את תעודת הכשרות.

לדבריו, בעל החנות רדף אחריו והכהו מכות נמרצות, "עד שלא יכלתי לזוז מהמיטה שלשה ימים. זהו הסוד בכוחו של המשגיח - לא תגורו מפני איש", אמר הרב מחפוד, וציין כי מכון שחם שעומד בניהולו של הרב מרדכי חוברה, ממנהלי יד אליעזר ושתילים, הינו היחידי שהוא מכיר וביקר שם פעמים רבות, והכל מתנהל על טהרת הקודש.

הרב שמואל אליעזר שטרן, מרבני המכון, שיבח את עשיית המכון ודיבר על חובת הזהירות של המשגיח והשוחטים, שעליהם לדעת שאף אם מקבלים שכר על עבודה זו - אם מוצאים דבר שאינו הגון אל להם להירתע מלעדכן את הרב, אף שהדבר יגרום שיפטרו את המשגיח, כי מלאכה זו הינה מלאכת שמים.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שיבח את מאות לומדי שחם, והדגיש שכעת קרבה שנת השמיטה ולכן הרבנות מצמידה מלווה לכל שומר שמיטה, שידריך את בעלי הקרקע כיצד לשמור שמיטה כהלכה. כמו כן, סיפר הרב הראשי כי הוא עשה כנס לכל הבוחנים ברבנות כדי לבדוק את שאלות המבחנים, והתפעל מאוד מהשאלות של הבוחנים באיסור והיתר, בחגים, ובמצוות התלויות בארץ, כאשר במבחן זה מסוכם כל החומר הנלמד.

כמו כן מסרו שיעורים מעשיים הרב שניאור רווח, יו"ר מכון מצוות התלויות בארץ, הרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, הרב ציון כהן, רבה של אור יהודה, הרב דב לנדאו, מומחה הכשרות של בד"ץ חוג חתם סופר, הרב שוקר ראש השוחטים דהגר"ש מחפוד ועוד.

כיבדו את האירוע בהשתתפותם: ראש העיר חנוך זייברט, אלי דדון, אברהם רובינשטיין ועוד. בסיום הערב, חולקו תעודות הוקרה לראש העיר, לממלאי מקומו ולסגניו.





















































































כנס משגיח כשרות מחפוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד