י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מיצובישי החלה בייצור רכב חשמלי

החשמלית הקטנה של מיצובישי תתחיל להימכר ביפן מסוף יולי. ההטענה מתבצעת ע"י שקע רגיל של 220V למשך 7 שעות ומספיקה לנסיעה של 160 ק"מ. המחיר? כ-34,000 יורו

מיצובישי החלה בייצור רכב חשמלי
רכב חשמלי צילום: יח"צ

מיצובישי חשפה בטוקיו את הגרסה המוכנה לייצור של ה-i-Miev הקומפקטית שלה, המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה מבית הקונצרן היפני. ה-iMiev מתבססת על ה-i הקומפקטית, הוותיקה יותר. המסירות הראשונות ללקוחות – חברות וציי רכב – מתוכננות כבר לסוף יולי הקרוב כאשר עד למרץ 2010 בכוונת מיצובישי למסור 1,400 מכוניות.

כבר בתחילת 2006 הבטיחו במיצובישי להציע מכונית כל-חשמלית עוד במהלך 2009 ונראה כי ההבטחה עומדת להתממש. בסוף השנה שעברה אף דובר על הבאת מספר מכוניות לארץ לצורכי ניסוי, אך ניסיונות היבואן נכשלו בשל התקנת הגה ימני במכוניות ואי-קבלת האישורים המתאימים ממשרד התחבורה. בתחילת שנה זו חשפה מיצובישי גרסת קונספט לנושא עוד לפני תערוכת ז'נבה ובמהלך התערוכה הוצגה גרסה "כמעט מוכנה לייצור" של ה-i-Miev – עליה אפילו ביצענו נסיעת התרשמות קצרה.

המיצובישי i-Miev (שזה, אגב, קיצור של Mitsubishi innovative Electric Vehicle) תוצע ללקוחות הפרטיים באולמות התצוגה של מיצובישי ברחבי יפן החל מאפריל 2010 במחיר השווה לכ-34,000 יורו – לא ממש זול, אך מדובר בתג רשמי, לפני קיזוז ההנחה לרכב חשמלי המקובלת ביפן, כאשר הנתון המדויק לגבי ה-i-Miev טרם נמסר. במיצובישי מציעים במקביל הסדר ליסינג ייעודי כאשר תשלום חודשי קבוע מכסה את כל העלויות – ביטוח, תחזוקה ומיסים.

במיצובישי מדווחים על מקום לארבעה נוסעים, טווח נסיעה בין טעינות של עד 160 ק"מ והספק של 64 כוח-סוס אותם מציע המנוע החשמלי המותקן מאחור. המכונית הקומפקטית (3.4 מ' אורכה) ניזונה מסוללות ליתיום-איון המאוחסנות ברצפת הרכב בכדי לחסוך עד כמה שניתן במקום. במיצובישי טוענים עוד שמיקום הסוללות הכבדות תורם למרכז כובד נמוך וליציבות טובה של המכונית. ה-i-Miev הלא קלה (1,100 ק"ג משקל עצמי) מתיימרת להשיג מהירות מרבית של 130 קמ"ש, מהירות המאפשרת לה לנוע גם בכבישים בין-עירוניים מהירים. החשמלית הקטנה מצוידת בתיבה עם 3 הילוכים על-מנת לאפשר "ניצולת מקסימאלית של המנוע" בכל מצב ותנאי; במצב D עומד כל ההספק לרשות הנהג והמומנט המרבי בן למעלה מ-18 הקג"מ. מצב Eco מאפשר טווח נסיעה מירבי מאחר שלרשות הנהג עומד בכל רגע נתון רק חלק מההספק המרבי – לטובת חיסכון. מצב 'בלימה' מציע אף הוא את מקסימום ההספק כאשר הבלימה מייצרת אנרגיה הטוענת את המצברים.

האבזור הבסיסי כולל מזגן, מסך LCD גדול בקוטר 7 אינץ' המשמש לצורכי בידור (טלויזיה, וידאו) כמו גם לטובת מערכת הניווט המותקנת ברכב. זו האחרונה – כך מבטיחים במיצובישי – מותאמת לניווט עתידי היישר לנקודות הטעינה ההולכות המוקמות ביפן כעת. הפנים נשען ברובו על חומרים העשויים סיבי במבוק.

ה-i-Miev תיטען ממצב ריק לסוללות מלאות תוך 7 שעות – משקע 220 וולט ביתי רגיל. מטען מהיר יאפשר הטענת 80% מקיבולת הסוללות תוך 30 דקות בלבד.

לגבי היציאה מיפן מדווחים במיצובישי לאקונית כי "החברה פועלת עם גופים רלוונטים מעבר לים בדבר השיווק והמכירה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד