י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אחרי חברון, גם ב'עטרת': מעיפים בחורים לרחוב

מודעה שנתלתה בפנימיה בקאסוטו דורשת מהתלמידים לעזוב, והבחורים בטוחים: מנסים להיפטר מהאלטער'ס • בפנים: התגובה

ישיבה. צילום: פלאש90
ישיבה. צילום: פלאש90

סערה בישיבת עטרת ישראל: הנהלת הישיבה הודיעה ברגע האחרון של ה'זמן', כי היא סוגרת את אחת מפנימיות הישיבה - ללא הענקת פתרון לדייריה. המשמעות: חלק מבני הישיבה ייזרקו לרחוב.

קצת רקע: ישיבת עטרת ישראל מקיימת פנימייה בדירות מגורים באזור בית וגן. אחת מהם ממוקמת ברחוב קסוטו 5. בסוף הזמן, הישיבה תלתה את המודעה המצורפת, בה נאמר כי עקב שיפוצים הבחורים מתבקשים לפנות את המקום.

לדברי תלמיד בפנימיה, "לאורך כל החורף יש דיבורים עקשניים מצד אנשי הצוות בישיבה שהם רוצים לסגור את הפנימיה בקסוטו 5. הפנימיה הזו מרכזת בתוכה את כל הבחורים שנחשבים לסוג ב׳ בעיני הישיבה מסיבות שונות ומשונות, והיחס אליהם בהתאם. רבים מהבחורים כאן בפנימיה סבלו במהלך השנים מסנקציות שקשורות לפנימיה מטעם הישיבה, והישיבה כל הזמן מחפשת את הדרך איך להוציא את הבחורים הללו מהישיבה.

"מדובר בבחורים מבוגרים, שלטעמו של צוות הישיבה הם לא עונים על הדרישות. אם עד עכשיו הישיבה פעלה כלפי בחורים בודדים ואימללה אותם, הרי שעכשיו הם מפנים זאת כלפי כל הפנימיה. בוא נדייק ונאמר, שמספר בחורים מכלל הפנימיה שזכו למצוא חן בעיני הצוות קיבלו את הפריוויליגיה לעבור לבניין הישיבה, אך רוב הפנימיה אמורה להיזרק לרחוב ולהיות ללא חדר בישיבה בתחילת הקיץ".

לטענתו, "במידה והיה מדובר בשיפוצים, הישיבה הייתה יכולה לחיות בשקיפות מלאה עם הבחורים ולתלות דפים מסודרים - מה תוכנית העבודה ומה הפתרונות. העובדה שהישיבה מודיעה על כך בסוף הזמן ממש, כאשר רוב הבחורים כבר חזרו לביתם, ועושה מהלך של גנב במחתרת, והעובדה שמחלקים את הבחורים שישנים בפנימיה, כאשר חלקם יזכו לעבור לבניין הישיבה וחלקם ייזרקו לרחוב, מריחה רע מאוד ומעידה על מגמתיות ברורה.

"אין כל ספק, כי תוצאותיה של הרחקה זו עלולה לגרום לבחורים לעזוב את המסגרת לגמרי, אחרי שכבר נמאס להם להתעמת עם הישיבה כל פעם מחדש. היכולת של הישיבה לעשות צעד דרסטי כזה מגיעה רק מתוך ההכרה והניסיון של הישיבה עם הישיבה עם הנפשות הפועלות, והידיעה שאיש מהבחורים לא ינקוף אצבע לשנות את המצב".

מבירור שערך 'בחדרי חרדים' עם גורמים בישיבה, מדובר בשיפוץ של המבנה. לדבריהם "הפנימייה ברחוב קסוטו עוברת שיפוץ, ומסדרים לבחורים דירות חילופיות. ישנם מעט בחורים שיעופו והם לא קשורים לסיפור, רק הם מנסים לעשות בלאגן כביכול מדובר כאן בסגירת המבנה וכו', הפינוי הוא רק לצורך שיפוץ המבנה בלבד, והבחורים ישהו בזמן קיץ במקום חילופי.

תגובת הנהלת הישיבה טרם התקבלה, ולכשתתקבל - תפורסם.



ישיבה בית וגן עטרת ישראל ר''מים מסגרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד