כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נתניהו על המו"מ: "או שייסגר או שיתפוצץ"

ראש הממשלה ביקש הבוקר משריו שלא להתבטא בנושא המו"מ עם הפלשתינים • הבטיח: "כל עסקה נוספת תובא לאישור הממשלה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד, כי כל עסקה נוספת עם הפלסטינים להארכת המשא ומתן שתכלול שחרור אסירים תובא לאישור הממשלה.

"אני מציע להימנע מהתבטאויות עד שתתברר התמונה המלאה", אמר נתניהו, "זה יכול להיות עניין של ימים בודדים. או שזה ייסגר או שזה יתפוצץ. בכל מקרה לא תהיה שום עסקה בלי שהתמורה שתקבל מדינת ישראל תהיה ברורה, ואם תהיה עסקה הדבר יובא לאישור ממשלה".

בישיבת הממשלה שהתקיימה לאחר מכן, התייחס נתניהו לגינויים שהיו בסוף השבוע נגד ישראל באו"ם וכינה אותם "מצעד צביעות".

"בסוף השבוע" אמר נתניהו "מועצת זכויות האדם של האו"ם גינתה את ישראל חמש פעמים - זה בשעה שהטבח בסוריה נמשך, במזרח התיכון תולים אנשים חפים מפשע ומתנכלים לזכויות האדם. במדינות רבות סוגרים את כלי התקשורת החופשיים ומועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה לגנות את ישראל על איזה סגירת מרפסת. זה אבסורד. מצעד הצביעות הזה נמשך ואנחנו נמשיך להוקיע אותו ולחשוף אותו".

נתניהו התייחס גם למצבה הכלכלי של ישראל וציין כי דירוג האשראי של ישראל הועלה לA+. "זהו אישוש למצבה הטוב של כלכלת ישראל", ציין, "אני מניח שזה גם קשור לא רק בעובדה שהאבטלה היא מהנמוכות שהיו לנו במשך שנים רבות, אלא גם מתוך כך שבאופן יחסי לכלכלות אחרות במערב, בעולם בכלל, מצבה של כלכלת ישראל הוא טוב, ונפעל שהוא יהיה עוד יותר טוב."

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ אמר בכניסה לישיבת הממשלה כי "מדינות חיפוש האשמים לא מועילה לאף אחד. צריך למצוא פתרונות ונעשים מאמצים רבים כדי לאפשר את המשך המשא ומתן עם הפלסטינים. הייתי מעדיף הקפאת בנייה בשטחים על פני שחרור אסירים אבל לצערי ישנם גורמים בממשלה המונעים זאת".

אתמול פורסם כי ישראל הציעה לפלסטינים לשחרר עוד מאות אסירים בתמורה להארכת המשא ומתן בכמה חודשים נוספים.

השר נפתלי בנט, מחה נגד הדברים והצהיר "לא יקום ולא יהיה".
נתניהו שחרור אסירים בנט פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד