ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

עונשי מאסר ממושכים לחבורת חמאס בירושלים

לפני כשנתיים נעצרה קבוצת צעירים, ששמה לה למטרה להקים זרוע של חמאס בירושלים, בית המשפט הרשיע אותם; היום גזר הדין

חמאס, צילום ארכיון
חמאס, צילום ארכיון

בית המשפט בירושלים הטיל הבוקר (א) עונשי מאסר כבדים, על פעילי חמאס מרכזיים שהובילו את פעילות חמאס בעיר.

הרקע: במסגרת פעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל, נעצרו, בשנת 2011, פעילים בכירים בחמאס ירושלים. בחקירתם של פעילים אלה בשב"כ ובמשטרה, נחשף כי הם שימשו כמפקדה חשאית של חמאס בבירה אשר פעלה לגיוס כספי טרור מחו"ל ולחיזוק אחיזתו של חמאס בקרב האוכלוסייה במזרח ירושלים.

מפקדה זו, אשר התנהלה בחשאיות מוחלטת, הייתה אחראית לתקצוב פעילויות חמאס בעיר, ותחתיה פעלו מספר ועדות ייחודיות, שהוציאו אל הפועל פעילות חברתית, דתית וחינוכית ענפה מטעם חמאס. כל זאת במטרה ליצור הזדהות עם הארגון, ולהביא לחיזוק מעמדו ולהידוק אחיזתו בקרב התושבים.

לצורך קידום ומימון פעילות חמאס בירושלים פעלו הבכירים לגיוס כספים מחו"ל. בפועל, מדובר בהכנסת כספי טרור בסך של כ-2.5 מיליון ₪, אשר נעשתה במרמה, תוך הצגת חוזים פיקטיביים ועבירות כלכליות, לרבות על החוק לאיסור הלבנת הון.

חומר הראיות הרב, שהוצג לבית המשפט על ידי נציגי המדינה, הצביע על תמונה ברורה של פעילות מאורגנת, היררכית, שעליה פיקדו הנאשמים, ותחתם פעלו עשרות פעילים, תוך הפעלתם של מוסדות ייחודיים, מפגשים, קייטנות ושיעורי דת.

עונשי מאסר כבדים הוטלו על הנאשמים המרכזיים בפרשה

בגזר הדין כתב בית המשפט כי ביצוע העבירות פגע בביטחון המדינה ובביטחון תושביה, וכי אין מדובר בארגון טרור זוטר, אלא בארגון, ששם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל.

נוכח חומרת העבירות, שביצעו הנאשמים, הטיל עליהם בית המשפט עונשי מאסר כבדים: על אבו עצב וסרחאן, ראשי המפקדה - 7 שנות מאסר לריצוי בפועל, ועל אחמד עליאן - 4.5 שנות מאסר בפועל.

בנוסף, הורה ביהמ"ש על חילוט של כ-30 אלף דולר כספי טרור, שנתפסו במהלך החקירה.
מאסר ירושלים טרור חמאס פעילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד