י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רמי לוי מתערב: נתתי הוראה לא לקנות עגבניות

המטבוחה בסכנה: מחיר העגבניות מאמיר תוך שבוע ב80 אחוז; רמי לוי הורה שלא לרכוש עגבניות בשלושה ימים הבאים; מי אשם?

רמי לוי מתערב: נתתי הוראה לא לקנות עגבניות

מחיר ק"ג עגבניות בשוק הסיטונאי זינק בתוך שבוע בלבד ב-80% ל-9.4-9.8 שקל לק"ג.

הזינוק החד במקביל לעלייה מתונה יותר (12%+) במחיר ק"ג עגבניות שרי, הביא לכך שמחיר עגבניות השרי נמוך בכ-35% ממחיר ק"ג עגבניות ועומד על 6.2-6.5 שקל לק"ג.

למרות הזינוק החד במחיר העגבניה, בחלק גדול מרשתות השיווק נמכרת היום העגבנייה במחירי הפסד אך ההערכות הן כי המחיר יזנק. ברשת רמי לוי שיווק השקמה נמכרת היום (א') עגבניה במחיר של 1.8 שקל לק"ג בקנייה מעל 100 שקל ברשת, ובמחיר של 3.8 שקל לק"ג ללא התניית קניה.

רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, אומר היום ל"גלובס" כי "החקלאים טוענים שיש כרגע מחסור ונתתי הוראה ברשת לא לקנות בשלושת הימים הקרובים עגבניות".

- זה אומר שתוך כמה ימים לא יהיו עגבניות ברשת?

"שלא יהיו. מאשימים אותי שבגלל שאני מוכר בזול, כל עם ישראל סובל אז שלא יהיו עגבניות עד שהם יורידו את המחיר ל-4 שקל לק"ג".

- המתחרים שלך אומרים עליך כי אתה מעדיף שלא יהיו לך עגבניות ברשת וכך לא תדרוש מהצרכנים מחיר גבוה לעגבניות

"אני בכל מקרה לא דורש מחיר גבוה. החקלאים טוענים שאני מייצר ביקוש גדול ולכן ההיצע קטן וכך המחיר עולה. לכן אני מעדיף לא לקנות בכלל אז גם זה לא בסדר? מה שאני לא אעשה, יגידו שאני לא בסדר. אני מקווה ששר החקלאות יפתח את היבוא ותוך זמן קצר נייבא עגבניות. בכל מקרה, לא נעבור את המחיר של 3-4 שקל לק"ג עגבניות. הבעיה שאני לא כל עם ישראל, מוכרים בשווקים ויש אנשים שלא יכולים להגיע בכלל לחנויות דיסקאונט אז הם ישלמו 15 שקל?".
עגבניות התייקרות שרי רמי לוי מטבוחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד