כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

סופי: אושרה מכירת מקור ראשון לשלדון אדלסון

17 מיליון שקל שילם איל ההון מלאס ווגאס כדי להשיג בעלות על העיתון והאתר; לעובדים, בינתיים, שלום; ומי מודאג? בנט

שלדון אדלסון; צילום: פלאש 90
שלדון אדלסון; צילום: פלאש 90

בית משפט המחוזי בירושלים אישר את הסכם המכירה של עיתון "מקור ראשון" ואתר האינטרנט "NRG", שיעברו לבעלות "ישראל היום".

עיקר ההסכם הוא שהפעילות כולה של עיתון "מקור ראשון" ואתר האינטרנט "nrg" תועבר ל"ישראל היום" כאשר 95% מהעובדים של "מקור ראשון" יועסקו לתקופה מינימלית של 12 חודשים על-ידי "ישראל היום"; 90% מהפרילנסרים אשר הועסקו על-ידי החברה כקבלנים עצמאיים יועסקו גם הם לתקופה מינימלית של 12 חודשים; ו-100% מעובדי ההפצה של העיתון יועסקו גם הם לתקופה מינימלית של 12 חודשים.

באשר לאתר האינטרנט "nrg", יועסקו 5 עובדים מתוך 17 עובדי החברה לתקופה מינימלית של 12 חודשים. העסקת כל העובדים תהיה לאחר פיטוריהם מהחברה וקליטתם אצל "ישראל היום".

חברת ג'רוזלם פוסט אשר זכתה במקום שני בהתמחרות ביקשה כי אם הזכייה של "ישראל היום" לא תאושר על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, שחברת ג'רוזלם פוסט תוכרז כבר עתה כזוכה במקום "ישראל היום".

הנאמנים על "מעריב" (שנמצאת בהקפאת הליכים) ביקשו לאכוף על החברה את קיום התחייבותה להמשיך להפעיל את עיתון "מעריב" כעסק חי ולפרוע 100% מחובותיה כלפיהם. הנאמנים גם ביקשו שתביעת החוב של חברת "תכלת" והשעבוד שנרשם לטובתה לא ייבדקו על-ידי הנאמן. ב"כ העובדים של מעריב הלינה על כך שהחברה הוליכה את העובדים שולל.

העיתון "מקור ראשון" ואתר האינטרנט NRG ימכרו תמורת 17 מיליון שקל בכפוף לאישור הממונה על הגבלים עסקיים. "מקור ראשון" יימכר ב-14 מיליון שקל ו-nrg תמורת 3 מיליון שקל.

הבוקר דווח כי ראש מפלגת הבית היהודי ושר הכלכלה נפתלי בנט, הביע מורת רוח מהעסקה, וזאת משום הכוח הרב שמצטבר בידי אדלסון. יצויין כי אדלסון נחשב לפטרונו של נתניהו, שבינו ובין השר בנט שוררת איבה עמוקה.
שלדון אדלסון ישראל היום מקור ראשון עיתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד