כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מי ידאג לכביש המוביל לישוב חריש-קציר?

חברת נתיבי ישראל הודיעה כי תיקון התאורה הלקויה בכביש 6353 המוביל לישוב חריש-קציר אינו כלול בתכנית העבודה. עמותת "אור ירוק": "נהיגה בכביש ללא תאורה הולמת היא סכנת נפשות"

מי ידאג לכביש המוביל לישוב חריש-קציר?



בינואר האחרון, שלחה עמותת "אור ירוק" מכתב לחברת נתיבי ישראל, האחראית לכביש 6353 המוביל מצפון אזור השרון לישוב חריש-קציר ולישובים סמוכים נוספים. במכתב, הסבירו נציגי העמותה כי ישנה בעיית תאורה בכביש אשר יש לטפל בה באופן מיידי. בתגובה למכתב, נמסר לעמותה מחברת נתיבי ישראל כי "נכון לנקודת זמן זו, לדאבוננו, נושא זה אינו כלול בתכנית העבודה השנתית של החברה".

לפני כשנתיים הונח על שולחנו של מנכ"ל משרד התחבורה דאז, אלכס לנגר, מכתב המתאר בעיה בכביש מספר 6353 המוביל מצפון אזור השרון לישוב חריש-קציר. "בשנת 2008 נגנבו כבלי החשמל המצויים בתוך עמודי התאורה בכביש ומאז ועד היום הנהגים בכביש זה נוסעים ללא תאורה המתאימה לנהיגה ונמצאים בסכנת מוות תמידית, בעיקר בשעות הלילה החשוכות", כך ציין כותב המכתב, אזרח הישוב חריש-קציר.

לאחר פניות רבות של התושב הישוב המודאג לחברת נתיבי ישראל, משרד התחבורה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והרשות המקומית הנושא טרם טופל. עמותת "אור ירוק" החליטה להתערב למען פיתרון הבעיה. העמותה ביצעה בדיקת בטיחות מקיפה בכביש זה וגילתה כי חוץ מעניין התאורה שטרם סודר עד היום, ישנו היעדר תמרורי עצור או זכות קדימה בצמתים המרכזיים, לא נמצאו מעקות בטיחות בסמוך למעבירי מים ומכשולים רבים מצויים בצד הדרך. הבעיה חמורה במיוחד, מפני שהאזור בו מצוי הכביש עבר גידול משמעותי בהיקף האוכלוסייה בישוב חריש-קציר וכתוצאה מכך, גדלו גם מספר הנהגים הנוסעים בכביש זה.

תשובתה של חברת נתיבי ישראל למכתב שקיבלה מעמותת "אור ירוק" היא כי החברה ביצעה עבודות שונות בכביש 6353 כגון: הסדרת שוליים וסימוני צבע. לגביי התמרורים ומעקות הבטיחות החסרים נמסר כי אלו "יכנסו לתכנית העבודה של החברה ויטופלו בכפוף לסדרי עדיפויות ותעדיף תקציבי". בעניין הכה דחוף, התאורה הלקויה בכביש, אשר מסכנת את מאות נוסעי הכביש, נמסר מהחברה: "נכון לנקודת זמן זו, לדאבוננו, נושא זה אינו כלול בתכנית העבודה השנתית של החברה".

עמותת "אור ירוק": "בתנאי ראות קשים הנגרמים בין היתר מהיעדר תאורה מתאימה בכבישים, מחריפה הסכנה לסטייה מנתיב הנסיעה ולאיבוד שליטה על הרכב. על הממשלה לפקח כי החברות האחראיות על כבישי ישראל יוודאו כי בכל כביש יש תאורה המתאימה לתנאי הדרך בו. יש להשקיע משאבים לנושא זה במיוחד אם הן נגרמות כתוצאה מתקלות העלולות לגרום לתאונות דרכים קטלניות.
אור ירוק חריש קציר תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד