י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הקמת מצבה לאדמו"ר מביטשקוב זצ"ל

בנוכחות אדמו"רים וחסידים רבים, הוקמה מצבה על קברו של האדמו"ר מביטשקוב זצ"ל • לאחר מכן התקיים 'לחיים'

הקמת מצבה לאדמו"ר מביטשקוב זצ"ל

במלאות ה'שבעה' להסתלקותו של האדמו"ר מביטשקוב זצ"ל, התקיימה היום (א) לפנות ערב הקמת המצבה על קברו, באוהל קרעטשניף בבית העלמין ברחובות.

קהל רב התאסף במקום, בהם חסידי קרעטשניף, ביטשקוב ורבים מיהודי יפו שהיו מקושרים לאדמו"ר זצ"ל במשך שנות פעילותו, בראשות האדמו"רים מקרעטשניף, קרעטשניף קרית גת וסאסוב.

האדמו"ר החדש, ממלא מקום אביו הרה"צ רבי דוד רוזנבוים, אמר את פרקי התהילים והפסוקים הנהוגים. כולל תפילת קל מלא רחמים. כשהגיע לפסקה שבה הזכיר את שם אביו, רבי זיידא שמואל שמעלקא בן מורנו רבי דוד משה, נשנק קולו בבכי והוא התקשה להמשיך.

בתום התפילה, אמרו האדמו"ר ואחיו הרב חיים מרדכי רוזנבוים קדיש על אביהם המנוח זצ"ל.

האדמו"ר מקרעטשניף יצא מהאוהל, אך בטרם שב למעונו, השתטח על קבריהם של שניים מחסידיו. הראשון, הוא הרה"ג רבי ברוך ליכטשטיין זצ"ל, משגיח ישיבת קרעטשניף, שהיום חל יום פטירתו. לאחר מכן, ניגש לקברו של הר"ר מנחם קרוין ז"ל, מנכבדי קרעטשניף, יליד העיר איעהל, שהאריך ימים ונפטר כשהוא בן צ"ו שנים לפני שבועות אחדים, ונשא פרקי תהילים על קבריהם.

בקרעטשניף מציינים, כי באורח נדיר, האדמו"ר גם הספיד בשעתו בהלווייתו של קרוין לאחר סתימת הגולל, צעד שלעולם אינו עושה בשום הלוויה. אי לכך, גם השתטחותו על קברו היום, היוותה חידוש בעיני החסידים, שאומרים שהדבר כנראה מגיע מהכרת הטוב שיש לאדמו"ר למנוח זה.

בתום המעמד, הקהל הגיע לבית המדרש הגדול של קרעטשניף לתפילת מנחה. לאחריה התקיים מעמד 'לחיים'. האדמו"ר מקרעטשניף דחק באחיינו האדמו"ר לאחל 'לחיים' לציבור, אבל הוא טרם עיכל את מעמדו החדש והתקשה לעשות כן..האדמו"ר מקרעטשניף 'תפס פיקוד' ואיחל לציבור 'לחיים' ובעקבותיו גם עשה כן האדמו"ר הנוכחי.

בתום מעמד ה'לחיים', התקיימה עצרת מספד בבית המדרש ביטשקוב ביפו במעמד האדמו"ר מסאסוב והרב אנגלמן מראשון לציון. הרב אנגלמן העלה עובדות מחיי האדמו"ר זצ"ל וקרא לציבור לסייע ולהפריח את המקום שיהיה לתל תלפיות.

מחצר ביטשקוב נמסר, כי הרבנית שתבלחט"א, אלמנת האדמו"ר זצ"ל, יושבת שבעה על אמה הרבנית רבקה פרידמן ע"ה, בבית אחותה הרבנית גולדמן ברחוב עץ הדר 6 פינת שמואל הנביא, ירושלים, עד ליום חמישי בבוקר.
קרעטשניף רחובות יפו ביטשקוב הקמת מצבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד