כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרצוג: "מסכת חמורה וקשה במיוחד של שחיתות"

המערכת הפוליטית מגיבה להרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט • ב'יד שרה' מגבים את אורי לופוליאנסקי

לופוליאנסקי ושמחיוף. צילום: פלאש 90
לופוליאנסקי ושמחיוף. צילום: פלאש 90

הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת הולילנד, יחד עם שורת נאשמים, בהם ראש העיר ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי וחבר מועצת העיר אלי שמחיוף, גררה גל תגובות במערכת הפוליטית.

יו"ר האופוזיציה וראש סיעת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיב: "הכרעת הדין של השופט רוזן על פרשת הולילנד היא אות כבוד למערכת אכיפת החוק והמאבק בשחיתות. גלגלי הצדק טוחנים לאט אבל בסוף טוחנים ומגיעים לחקר האמת. לפנינו התגלתה מסכת חמורה וקשה במיוחד של שחיתות ציבורית על חשבון אינטרס הציבור, כשבראש המערכת ניצב מי שלימים הפך לראש הממשלה. צר לי על אהוד אולמרט באופן אישי, אבל במקרה הזה בית המשפט לא מותיר ספק ביחס לחומרת מעשיו וקובע חד משמעית דגל שחור כנגד השחיתות השלטונית. מגדלי הולילנד עומדים להם כאנדרטת זכרון לכל החומדים, המשחיתים והפוגעים בחובה לשמור על טוהר המידות בשירות הציבורי".

ח"כ שלי יחימוביץ הצטרפה גם היא כינתה את היום "יום נקיון של זוהמה ושחיתות שלטונית". בעמוד הפייסבוק שלה כתבה יחימוביץ: "היום: נקיון של זוהמה ושחיתות שלטונית. אולמרט הורשע בקבלת שוחד. יום חשוב לשלטון החוק. הכרעת הדין של השופט דוד רוזן היא נקיון של הזוהמה והשחיתות שאולמרט הדביק בהם את צמרת המדינה.

"אולמרט הוא מושחת ועבריין מועד. הוא ניצל לאורך עשרות שנים את כוחו וקשריו כדי להתעשר. לרוע המזל טיפס להנהגת המדינה. כואב ומסוכן שאדם כה מושחת שלט בחיינו, אבל היום אנחנו צריכים להיות גאים בכך שלמרות הכסף, הקשרים, הכוח, הלכלוכים והאיומים שהופעלו על כל גורמי שלטון החוק - בסופו של יום אנחנו דמוקרטיה נקייה שבה כולם שווים בפני החוק, והצדק נראה ונעשה".

גם ח"כ לשעבר ויו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי פרופ' אריה אלדד בירך את השופט רוזן על ההרשעה הנחרצת. "מי שהיה מוכן למכור את ארץ ישראל לערבים - ודאי שהיה קל בעיניו למכור תמורת שוחד את ירושלים לקבלנים מושחתים", אמר אלדד.

בהודעה שפירסם אלדד בעמוד הפייסבוק שלו, הוא כתב: "בקר טוב. בקר טוב מאד. בכיר המושחתים של ישראל, אהוד אולמרט, הורשע בקבלת שוחד. אי אפשר כמובן להתפלא על כך. כי הרי מי שהיה מוכן למכור את ארץ ישראל לערבים - ייקל בעיניו למכור את ירושלים לקבלנים מושחתים. אולמרט הוא פשוט גנב. גנב את המרחב הציבורי וקו הרקיע של ירושלים ומכר אותו לספסרי קרקעות.

"שנים ידענו שהוא מושחת. אבל הרגשנו אי נוחות מסויימת כי הוא טרם הורשע בעיקר. הואשם בזוטי-דברים: עטים נובעים, שעונים, כרטיסי טיסה. היום אפשר להרגע. ראש הממשלה המושחת של ישראל לא עסק בכסף קטן אלא במיליונים. וכל הכסף שצבר בפלילים לא הספיק, וגם כששכר את טובי עורכי הדין במדינה - נפל. נפל כי בגד בקרובים לו ביותר. שבר את ברית הגנבים. סוף גנב לתליה".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, התייחס היום באירוע אריזת 'קמחא דפסחא' של סיעת הבית היהודי להרשעת אולמרט ולנושא שחרור המחבלים: ״ההרגשה אחרי ההחלטה היום היא מאוד כבדה וגורמת צער. מאידך המדינה הזאת ראשית צמיחת גאולתנו יודעת לעמוד בתוקף על הצדק ואשרינו שזכינו. מנגד שחרור המחבלים הרוצחים זה ההיפך ממה שאמרתי כרגע: זה רפיסות הדעת ורפיסות הצדק. לראות נשיא חותם על שחרור בקלות כאילו לא רצחו כאילו לא לקחו חיים. זה דבר שהוא בלתי נסבל. אני מקווה שלא נעמוד במבחן הזה אבל אם ניאלץ נעמוד בו בכבוד״.

מארגון 'יד שרה' נמסר בתגובה להרשעת לופוליאנסקי, על כך שקיבל תרומות לארגון בתמורה לעבירות: "אורי לופוליאנסקי בנה ארגון חסד ששירת לאורך השנים כל משפחה שניה בישראל ללא הבדל בין אדם לאדם. ביום הזה משפחת יד שרה זוכרת את מאזן הזכות והאור בחייו של אדם ומנהיג - וגאה בו. אורי לופוליאנסקי הוביל וימשיך להוביל אלפי מתנדבים להפיכת יד שרה למוקד של אנושיות חמה ומעודדת לכל משפחה שניה בישראל. מפעל החסד שהקים ימשיך להפוך בכל יום את חזון יד שרה למציאות של עשייה.

נמשיך את העשייה יחד עמו ובהנהגתו ביתר שאת. נמשיך ללכת בדרך של אכפתיות לגורלו של הזולת. מעורבות, הנעה לפעולה והושטת יד למאות אלפי ישראלים בכל שנה".
הולילנד תגובות לופוליאנסקי אולמרט הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד