י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שוברים את המונופול: הושק קו חדש ת"א אוקראינה

בצל הסכסוך עם רוסיה, השיקה חברת התעופה האוקראינית קו אווירי ישיר המחבר בין נתב"ג לנמל התעופה בויניצה

טיסת הבכורה שהושקה השבוע.
טיסת הבכורה שהושקה השבוע.

בטיסת בכורה שנערכה השבוע, השיקה חברת התעופה הרשמית האוקראינית YanAIR קו ישיר מנמל התעופה נתב"ג לנמל התעופה בויניצה, אוקראינה.

בחברה אומרים כי הקו, שהשקתו התאפשרה בעקבות חתימת הסכם 'שמים פתוחים' בין ישראל לאוקראינה, יופעל בשלב זה פעמיים בשבוע, אך בכוונתם להגיע לטיסה יומית ככל שיגבר הביקוש. את הקו מייצגת בישראל חב' 'פניקס תעופה' בבעלות מר מריאן שנקר המוסר כי בקרוב יופעל קו נוסף גם ת"א - קייב.

נמל התעופה בויניצה נחשב ליעד מועדף מצד הנוסעים היהודים הרבים המבקשים להגיע לציוני הצדיקים באוקראינה, וזאת בשל העובדה שהעיר ממוקמת בקירבה יחסית לעיירות אומן, מז'יבוז, ברדיצ'ב ועוד.

עד כה פעל שימש נמל התעופה כנמל תעופה פנימי ולא התאפשרו בו טיסות בינלאומיות. רק בתקופה האחרונה שודרג הנמל והוא הפך לנמל תעופה בינלאומי מה שאיפשר לחברה להשיק את הקו החדש, שללא ספק יזכה לביקוש רב מצד הנוסע החרדי שעד כה נאלץ לנחות בנמלי התעופה בקייב או אודסה המרוחקים מאיזורי הציונים.

אולם, בחברה לא שמים את הדגש רק על מיקום השדה אלא בעיקר על המחירים. נציג החברה בישראל הרב מאיר נחמן אלחדד (הפועל במשך שנים רבות במסירות גדולה למען ציונו של רבי נחמן באומן ואף משמש כגבאי הציון מ.ו) אומר ל'בחדרי חרדים' כי "השקת הקו מהווה שינוי של ממש בתחום הטיסות לאוקראינה, ואין ספק כי הפעלת טיסה קבועה במחירים הזולים של החברה תגרום להיווצרות תחרות והיא תשפיע על ירידת המחירים בקו שעד כה סובל מחוסר תחרות, דבר שגורם לעליית מחירים בעיקר בזמני שיא כמו בערבי ראש השנה חנוכה ור"ח ניסן יום הולדתו של רבי נחמן, זאת הודות להירתמותו של מנכ"ל החברה מר מריאן שנקר"

הרב אלחדד הביע תקוה כי הרחבת הסכם 'שמים הפתוחים' אכן תבוצע כפי שהובטחה, מה שיאפשר לחברה להפעיל קווים נספים, לקייב, ויניצה ועוד, ובמחירים מוזלים יותר.

בעיר ויניצה רואים בכניסתה של החברה פריצת דרך שתתרום לשגשוגה של העיר. העיר, שבראשה עמד בשנים האחרונות ראש העיר היהודי ולדימיר גרוסמן, עשתה כברת דרך משמעותית תחת ניצוחו של גרוסמן שזכה בשל כך לאהדה רבה מצד התושבים. בשבוע האחרון מונה גרוסמן לסגן ראש הממשלה האוקראינית והוא נחשב לאחד האישים החזקים בשלטון האוקראיני החדש.

שליח חב"ד בויניצה, הרב שאול הורביץ, אומר כי "לאחר שנים שבהן סבלה העיר כמו עיירות אוקראיניות רבות משלטון מושחת, עלתה העיר על דרך המלך תחת שרביטו של גרוסמן שחולל מהפך בתשתיות העירוניות והוא שדרג משמעותית את רמת השירות לתושב". גם נמל התעופה שופץ ושודרג אם כי בכוונת הרשות המקומית להשקיע תקציבים נוספים בנמל התעופה ולהפוך אותו לנמל תעופה גדול ומתקדם יותר.

בשיחה שערכנו עם ראש העיר בפועל, סרגיי אנטוליץ' הוא אומר כי "אנו רואים בנמל התעופה מנוף צמיחה כלכלי לעיר ובמסגרת תוכניות הפיתוח נפנה משאבים מיוחדים לשיפוץ הנמל והרחבתו", ראש העיר הביע תקווה כי התיירים הישראלים אכן ינצלו את האפשרויות החדשות והם יגיעו לביקור בעיר המתפתחת.

בהתייחסו לעימות עם רוסיה אמר אנטוליץ' כי "העימות עם הרוסים מתרחש בחצי האי קרים, המרוחק מכאן מרחק של אלפי ק"מ, כך שאין לו כל השפעה על המדינה שממשיכה להתנהל כרגיל". הוא הוסיף כי "אתם, הישראלים, יכולים להבין זאת היטב. בקרתי בישראל בימי 'עמוד ענן' וגיליתי כי למרות שישובי הדרום הותקפו החיים במדינה כולה התנהלו כרגיל. גם כעת, אף אם קיים עימות נקודתי הרי שאין לו כל השפעה על המדינה הענקית (שטחה של ויניצה, אגב, הוא כשטחה של כל מדינת ישראל) ובניגוד לדיווחים בתקשורת הרי שהחיים מתנהלים בה כרגיל".

גם כאן מתגלה שוב האמת הידועה לפיה מה שמדווח בחדשות אינו בהכרח משקף את המציאות בשטח... החיים באוקראינה מתנהלים כרגיל, וניכר כי המהפך שעבר על השלטון לא ערער כלל את תחושת הבטחון האישי של התושבים. מרבית אזרחי המדינה הענקית כלל אינם מתעניינים יתר על המידה בידיעות על העימות מול הרוסים בקרים, ונראה שהם הסתגלו חיש מהר לשלטון החדש תוך שהם מביעים תקוה כי הוא אכן יצליח להצעיד את המדינה קדימה.
תעופה אוקראינה טיסה הרב נחמן אלחדד ויניצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד