כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נהג שיכור ללא רשיון במהירות מופרזת, פגע וברח וקיבל 30 חודשי מאסר

כתוצאה מהתאונה נפגעו האב ובנו. עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם עברייני תנועה קשים ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

נהג שיכור ללא רשיון במהירות מופרזת, פגע וברח וקיבל 30 חודשי מאסר


השופט אלון אופיר מבית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע, גזר לאחרונה 30 חודשי מאסר בפועל על נהג רכב פרטי אשר נסע תחת השפעת אלכוהול ומעל למהירות המותרת כל זאת כשהוא תחת שלילת רשיון. על פי גזר הדין, בזמן הנסיעה, סטה הנהג מנתיב נסיעתו, עלה על המדרכה והתנגש ברכב פרטי אחר שחנה בצד הדרך. באותו הרכב נכחו אב ובנו בן השנתיים וחצי.

על פי גזר הדין כתוצאה מהתנגשות זו, נפגעו האב ובנו ובנוסף נגרמו פגיעות קשות לאדם נוסף אשר ישב לצידו של הנהג הפוגע. למרות כל זאת, הנהג לא עצר להושיט עזרה לאף אחד מהנפגעים, יצא מרכבו ונמלט מהמקום.

השופט אופיר מציין, כי נסיבות המקרה חמורות מאד: "הנאשם אמנם נהג תחת השפעת אלכוהול, אך בעודו במצב זה, האיץ את רכבו למהירות שמתאימה יותר לכביש בין עירוני מאשר לנהיגה בתוך עיר. בעשותו כן, תאונה הייתה רק שאלה של זמן".

השופט הוסיף, כי כי אף שכתב האישום כולל עבירות חמורות שונות, כגון: נהיגה בזמן פסילה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת, ברור כי העבירה המרכזית והחמורה ביותר בכתב האישום היא עבירת הפקרת הנפגעים: "במקום להגיש עזרה לפצוע, נטש אותו הנאשם ברכב, תוך שמילט עצמו מזירת התאונה. למען האמת, קשה לי לחשוב על נסיבות קשות מהמתואר בפרשה זו", כתב השופט.

על הנהג נגזרו 30 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון למשך שש שנים והתחייבות בסך 10,000 ₪ להימנע מביצוע עבירות נוספות כשנתיים מיום השחרור ממאסר.
על פי עמותת אור ירוק, תאונות פגע וברח הן תופעה נרחבת בישראל. עבירת ההפקרה, גם על פי הגדרת החוק, חמורה בהרבה מעבירת הפגיעה. בישראל מתרחשות מדי שנה כ-800 תאונות פגע וברח, בהן נהרגים עשרות אנשים ועוד מאות נפצעים קשה.

עמותת אור ירוק: ""פגע וברח" אינה רק עבירת תנועה חמורה. זוהי עבירה אנטי מוסרית ואנטי חברתית. העבירה הופכת לאכזרית ונבזית עוד יותר כאשר משולבות בה עבירות נוספות כמו נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת ונהיגה בעת שלילת רישיון . על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק. על בית המשפט להעביר מסר נחרץ והרתעתי- של אפס סובלנות כלפי המפקירים פצועים בשטח".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד