י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אברך חסיד ויזנ'יץ נעצר בלשכת הגיוס

אברך חסיד ויז'ניץ סירב להתייצב לצו ראשון ושובץ לשירות ברבנות הצבאית • הוא עלה להתייעץ בבית האדמו"ר שהורה לו להתייצב בבקו"ם בתל-השומר, אך לא לשתף פעולה ולדבר רק יידיש • צה"ל גייס פקידה דוברת יידיש אך גם עמה סירב לשתף פעולה • נעצר לשבועיים ימים • בן משפחה: "למרות התנאים הקשים בהם הוא נמצא - הוא לא יישבר"

בלשכת הגיוס. צילום: פלאש 90
בלשכת הגיוס. צילום: פלאש 90

הסערה הבאה: אברך כבן 23 תושב אשדוד, יהודה לייב ר. חסיד ויז'ניץ ומלמד בתלמוד תורה של החסידות בבני-ברק, נעצר היום בעת שהגיע ללשכת הגיוס בתל השומר.

האברך אב לשלושה ילדים, קיבל מספר צווי גיוס אך התעלם מהם ולא התייצב. בימים האחרונים קיבל שוב זימון להיום ובו הודיעו לו כי חוייל ושובץ לשרת ברבנות הצבאית.

בצר לו נכנס האברך להתייעצות אצל האדמו"ר מויז'ניץ בביתו שבמרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברק, שייעץ לו: "תלך לשם אך אל תשתף פעולה. אני יודע שיעצרו אותך ואני מקווה שלא להרבה זמן, קח איתך טלית ותפילין ותדבר רק בשפת יידיש, כדי שלא יחתימו אותו על מסמכים וכדי שלא יציעו לו לשרת בצה"ל".

הבוקר האברך התייצב בלשכת הגיוס כמצוות רבו והחל לדבר רק יידיש כמי שלא מבין עברית, אך בלשכת הגיוס הזעיקו פקידה דוברת יידיש שניסתה לשוחח עימו. לאחר שגם עימה סירב לשתף פעולה, הוא נעצר.

בן משפחתו אומר ל'בחדרי חרדים': "הוא חזק מאוד בדעתו. למרות התנאים הקשים שבו הוא נמצא ולמרות שעברו עליו שעות קשות, הוא לא יישבר. איימו עליו באיומי מחבוש והוא נמצא בתת תנאים, אך הוא שומע בקול רבו והוא החליט שהוא הולך להתייצב עם ההוראות שקיבל מהאדמו"ר".
צבא ויזניץ אברך אדמו''ר לשכת גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד