כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"רפורמת המע"מ תיצור בהלת מכירות ועליית מחירים"

מנכ"ל רייסדור, יקי רייסנר: "רק שיווקי קרקע אגרסיביים של המדינה, נטרול קבוצות רכישה ושחרור עובדים סינים יוזילו מחירים"

"רפורמת המע"מ תיצור בהלת מכירות ועליית מחירים"



רפורמת הדירות של לפיד ונתניהו על ביטול המע"מ לדירה ראשונה, לא תביא בסופו של דבר לירידת מחירי הדירות אלא תשיג את ההיפך - כך מעריכים יזמים ומומחי נדל"ן המכירים את התנהגות שוק הדירות בישראל. כזכור, בשבוע שעבר אישר קבינט הדיור את הצעתו של שר האוצר לפיד, לפיו יינתן 0 אחוז מע"מ על דירה ראשונה למשפחה עם ילד, שאחד מהצדדים עובד למחייתו ועשה שירות צבאי.

"נושא הדיור הפך לפצצה מתקתקת בציבוריות הישראלית", אומר היזם יקי רייסנר מנכ"ל רייסדור וסמנכ"ל צ. לנדאו, "מחירי הדירות בישראל גבוהים והדרך היחידה להוריד מחירים היא להגביר את ההיצע בצורה דרסטית, ומכיוון שאין למדינה עשרות אלפי דירות להציף את השוק - המדינה בוחרת במהלך של מענקים להוזלה. הקבלנים לא יינזקו אלא ירוויחו מכך".

דרכים נוספות להוזלת הדירות הן שחרור ויזות לכ-10,000 פועלים סינים החסרים מאוד לענף וכתוצאה מכך מחירם הינו גבוה ב 300% ממה שהיה לפני עשור. רייסנר ממשיך לטעון כי קבוצות הרכישה והעמותות אף הם נכנסו לתחרות ומנסים לקנות קרקע בכל מחיר ומשפיעים באופן ישיר על עליות המחירים.

רייסנר מעריך, כי הורדת המע"מ תגרום למכירת 'מכה' של אלפי דירות ואולי עשרות אלפי דירות. "מכיוון שאין בשוק הרבה דירות ממילא המחירים של הדירות שיוותרו בשוק עלולים להמשיך לעלות ובוודאי לא לרדת. אין מנוס משיווקי קרקע אגרסיביים של המדינה כדי להוזיל את המחירים", אומר רייסנר.

בנוגע לאפליה של הציבור החרדי מההטבה החדשה, טוען רייסנר כי החוק לא יוכל לעבור את בג"ץ במתכונתו הנוכחית. "מדובר בחקיקה אנטי חרדית, וכפי שלא היה ניתן להעביר חוק למענק מיוחד ליוצאי צבא בגלל אפליה למגזר הערבי כך גם במקרה זה אני מתקשה לראות שזה עובר כך, אם היו נמנעים מכך החוק היה עובר ביתר קלות".
חוק דירות מכירה רייסדור לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד