י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קרית יואל: יענקל ושיינדל יחזרו לשחק יחד

ארגוני זכויות האזרח הכריחו את הפארק הנפרד לבטל את המחיצה, ולאפשר לילדים וילדות לשחק יחד במתקנים

הפארק המדובר. צילום ארכיון
הפארק המדובר. צילום ארכיון

מנהלי פארק השעשועים "רוח החיים" שהוקם במונרו בהפרדה בין ילדים וילדות - ייאלצו להרוס את המחיצה (גדר ההפרדה), זאת לאחר עיסקה עליה חתמו מנהלי הקריה עם ארגוני זכויות האזרח בניו יורק.

ארגוני זכויות האזרח בשיתוף עם הממשל, החליטו בסוף השבוע שעבר כי פארק המשחקים רוח החיים שהוקם לפני שנה בקריית יואל שבמונרו, ואשר בו קיימת הפרדה בין ילדים וילדות לא יוכל להמשיך לפעול בהפרדה.

מעתה ואילך, התנהלות הפארק תהיה תחת פיקוח של נציג ארגון זכויות האזרח, שיאשרר שאכן הפארק עומד בדרישות.

כזכור, מדובר בפארק משחקים שהוקם בקרית יואל במימון מיוחד של ראש העיר, ואשר גדר מפרידה בין המגרש של הבנות ובין המגרש של הבנים. הילדות משחקות בחלק שבו הנדנדות צבועות בצבע אדום, ואילו הבנים משחקים בנדנדות שצבועות בצבע כחול.

בחודש דצמבר הגישו ארגוני זכויות האזרח תביעה נגד הנהלת הקריה על אפליה בין המינים, ובעקבות ההסכם אליו הגיעו - תבוטל התביעה.

דונאלד ניקול, שמייצג את תושבי קרית יואל, טען כי הפארק אינו מקיים אפליה בין בנים ובנות, וכי מנהלי הפארק הסכימו במסגרת עיסקת טיעון לביקורת של נציגי החוק שתיערך מדי קיץ במשך שלושת השנים הבאות, ותכלול שני ביקורי פתע בפארק, כדי לוודא שאין אפליה.

בקרב תושבי קרית יואל במונרו חלוקות הדעות, אחד מתושבי המקום שביקש להישאר בעילום שם אמר ל'בחדרי חרדים': "הקיצונים בקריה הולכים ומקצינים, זה פשוט הזוי, לא ייתכן שאמא שהולכת עם ילדיה לגינת המשחקים לא תוכל לקחת או להשגיח על הילד בן ה-3 יחד עם הילדה בת ה-4, כי הילד בן ה-3 יצטרך לשחק במגרש המשחקים של הבנים. אין את זה בשום מקום בעולם, אפילו לא בקרית טואש במונטריאול שנחשבים לקיצונים ביותר".
פארק רוח החיים מונרו מחיצה קרית יואל כחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד