י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

לונדון: הרבנים נגד הקומזיץ של אברהם פריד

סערה בלונדון: רבני העיר במכתבים חריפים נגד ההשתתפות ב'קומזיץ' שעורך הזמר אברהם פריד • "כל מי שהשתתף באסיפות אלה - כבה אצלם כל זיק של יראת שמים, והוא מוציא את עצמו מהכלל. ויזהירו ההורים ומרביצי התורה גם את צאצאיהם להתרחק מהמקום ההוא" • בפנים: מכתביהם של הגרי"ב וואזנר והגר"צ שנעק

פריד בהופעה. צילום ארכיון: ישראל ברדוגו
פריד בהופעה. צילום ארכיון: ישראל ברדוגו

רבני לונדון יוצאים במחאה חריפה נגד ההופעה של אברהם פריד המכונה 'קומזיץ' והאמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב, והם קוראים לכל הציבור החרדי, ובפרט לאברכים ולבחורים שיוצאים לחופשת בין הזמנים, להדיר את רגליהם ממנה.

הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, רב קהילת ייטב לב סאטמר, כותב במכתבו:

"והנה נחרדתי לראות ששלוחי השטן נועצים ציפורניהם המגואלות בציבור הירא וחרד לדבר ה' פה לונדון הבירה. ראיתי מודעה היוצאת בקריאה לציבור אברכים ובחורים לבוא להשתתף בליל שישי ד' ניסן הבעל"ט, שם יתאספו לקשר שאינו מן המניין... הנקרא 'קומזיץ', תחת השם, 'די קומזיץ איז ממשיך'".

הגרי"ב מדגיש, כי העדה החרדית, זקנו הגר"ש וואזנר וכל גדולי ישראל מכל הפלגים, כבר יצאו נגד "הסכנה הזו. הדבר אסור על פי הלכה, על פי החינוך ועל פי ההנהגה והדף הזה קצר מלכתוב עליו כל הסיבות".

המכתב הזועם מפנה את תשומת לב הציבור לעובדה כי "אוכל להעיד כי כל מי שהשתתף באסיפות אלה, כבה אצלם כל זיק של יראת שמים והרבה מאד מאד נפלו עמוק ברשת הטומאה ואין מקום להעלותם על הכתב".

הגרי"ב מדגיש כי גם אם המופע נועד לאברכים ובחורים בלבד, הרי ההשתתפות אסורה "באיסור גמור וחמור". להלן הוא מתריע כי אף אחד לא יהין להשתתף במופע "וכל מי שמשתתף שם מוציא עצמו מהכלל ויזהירו ההורים ומרביצי התורה גם את צאצאיהם להתרחק מהמקום ההוא".

גם הגאון רבי צבי נחמיה הלוי שנעק דיין דקהל יטב לב סאטמר ומו"ץ בהתאחדות קהילות החרדים, מתריע במכתב משלו, כי כל גדולי עולם יצאו נגד מופעים מעין אלו "ועל כגון דא אמר דוד המלך ע"ה 'ובמושב לצים לא ישב'".

הרב שנעק דורש מההורים כי ישגיחו על בניהם שלא תדרוך כף רגלם ב'אסיפה זו' ותחת זאת הוא מציע כחלופה "להרבות בלימוד הלכות החג, בדיקת חמץ וסיפור יציאת מצרים ובהלכות קרבן פסח".





וואזנר שנעק לונדון קומזיץ אברהם פריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד