כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בכיר פלסטיני: היהודים של קרי אשמים

אבו מאזן חתם על 15 אמנות בינלאומיות • קרי ביטל את ביקורו באזור • בכיר פלסטיני: רוב יועצי קרי יהודים

ג'ון קרי. צילום: פלאש90
ג'ון קרי. צילום: פלאש90

דרמה במשא ומתן: מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, ביטל את ביקורו המתוכנן ברמאללה ולא יגיע מחר (רביעי) לפגישה עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

במסיבת עיתונאים שקיים בבריסל אמר קרי כי "אבו מאזן התחייב בפני כי הוא מתכוון להמשיך בשיחות עם ישראל עד סוף חודש אפריל. שני הצדדים צריכים להחליט מה הם רוצים לעשות. הנשיא אובמה וכל הממשל האמריקני עושים הכול כדי לסייע, אך הסיוע תלוי בנכונות של הצדדים לעבוד".

הרקע לביטול הינו כנראה חתימתו של החד-צדדית של ראש הרשות הפלסטינית על 15 אמנות בינלאומיות לקראת הצטרפות למוסדות האו"ם אבו מאזן גם הבהיר כי "אם ישראל לא תשחרר אסירים נפנה לאו"ם.

מזכיר המדינה האמריקני הבהיר כי אף אחת מהסוכנויות שאבו מאזן חתם על אמנה להצטרפותן אינן קשורות לאו"ם.

קרי לא הזכיר בדבריו את המרגל הישראלי יונתן פולארד אך התייחס באופן כללי לסוגיית שחרור האסירים ואמר: "אין שום הסכם בנוגע לשחרור האסירים. ממשלת ישראל צריכה להחליט על כך".

עם זאת, דובר הבית הלבן ג'יי קרני התייחס הערב לנושא והודה כי הנושא עומד על הפרק, עם זאת הדגיש כי הנשיא אובמה טרם קיבל החלטה בעניין. "טרם הוחלט על שחרור יונתן פולארד. קורים הרבה דברים בעניין", אמר, "אך לא ארחיב על כך".

סופיאן אבו זאידה, שר לשעבר בממשלה הפלסטינית ומבכירי תנועת 'פתח', אמר לפי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" כי "כל חברי המשלחת האמריקנית למו"מ הם יהודים, למעט קרי, והם חותרים ליישם את היעדים הישראליים".
ישראל פלשתינים פולארד משא ומתן קרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד