י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שני הפוסקים לא יישאו דרשת שבת הגדול

שני גדולי ישראל, שאלפים צובאים על דרשות שבת הגדול שהם נושאים, לא ידרשו השנה • הסיבה: חולשתו של הגר"ש וואזנר, שעבר את גיל המאה, ואשפוזו המתמשך של הגאב"ד הגר"נ קרליץ • הדרשות לא בטלו מזה עשרות שנים מישיבת חכמי לובלין ומביהמ"ד צא"י ברמת אהרן • הציבור נקרא להעתיר בתפילה לרפואתם ולשלומם; הפרטים בפנים

הגר"ש וואזנר עם הגר"נ קרליץ. צילום: יעקב כהן
הגר"ש וואזנר עם הגר"נ קרליץ. צילום: יעקב כהן

לראשונה מזה עשרות שנים לא ימסור הגר"ש וואזנר בעל ה'שבט הלוי' (100) את דרשת שבת הגדול המפורסמת אותה מוסר בהיכל בית המדרש הגדול של "ישיבת חכמי לובלין" ברחוב דסלר בעיר.

מדובר בהיסטוריה, שכן בבני ברק ייעדרו השנה שתי דרשות של שני פוסקי הדור: הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ.

הגר"ש וואזנר מוסר את הדרשה מתוקף תפקידו כגאב"ד "זכרון מאיר" מזה עשרות ‏שנים, ובהשתתפות אלפים, בשנים האחרונות נמסרת הדרשה של דרשת שבת הגדול ודרשת שבת שובה מספר ימים קודם החג, עקב כך שהגר"ש מדבר עם רמקול.

השנה, לראשונה ועקב חולשה, הגר"ש לא ימסור את הדרשה. לאחרונה אף החל הגר"ש להשתמש בכיסא גלגלים עקב חולשתו, ואמש שמחת ברית לבן נינו שהייתה אמורה להתקיים בבית המדרש נערכה בביתו ברחוב הלפרין.

כזכור בב' אלול האחרון נכנס הגר"ש לגיל ה-100, ולא מסר את דרשת שבת שובה. כעת מתברר שגם הדרשה שהייתה אמורה להימסר קודם החג לא תימסר.

הציבור נקרא להעתיר בתפילה לחיזוק בריאותו של הגאון רבי שמואל הלוי בן רחל לרפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

תלמידיו מקווים שמצב בריאותו ישתפר והוא בכל זאת ימסור את הדרשה המסורתית.

גם הגאב"ד הגר"נ קרליץ בעל ה'חוט שני' לא ימסור את דרשת שבת הגדול, וזאת עקב העובדה כי הוא מאושפז בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק מזה מספר שבועות, ומצב בריאותו יודע עליות ומורדות.

במשך עשרות שנים מתוקף תפקידו כגאב"ד שכונת רמת אהרן בבני ברק, מסר הגר"נ את הדרשה בבית המדרש צא"י בשכונה, ובשנים האחרונות אף מסר מספר ימים קודם החג.

הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי שמריהו יוסף ניסים בן בתיה, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל.
שבת הגדול קרליץ וואזנר פוסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד