י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דואג לנו? יאיר לפיד קורא להעסיק חרדים

הבוקר הוא נאם בכנס ובישר לבעלי העסקים: בעקבות חוק הגיוס שעבר בכנסת, יצאו עכשיו אלפי חרדים לשוק העבודה; הציטוטים בפנים

לפיד, צילום: פלאש90
לפיד, צילום: פלאש90

שר האוצר יאיר לפיד קןרא היום (רביעי) בכנס כלכלי לבעלי עסקים להעסיק חרדים, ולא לחשוש מהמורכבות הנלווית לכך. הוא הכריז גם כי בכוונתו לסייע לעסקים קטנים ובינוניים בסבך הבירוקרטי.

"תשכרו חרדים. קחו חרדים לעבודה", אמר לפיד בכנס של בעלי עסקים קטנים ובינוניים. "בעקבות העברת השיוויון בנטל בחוק, עשרות אלפי חרדים יוצאים בימים אלה לשוק העבודה. קחו אותם. אני יודע שזה לא פשוט. אנשים שואלים את עצמם שאלות: איך נסתדר עם הכשרות? מה עושים אם תכנס לעסק שלי בחורה עם גופיה? איך יוצרים סביבת עבודה שבה כולנו נסתדר יחד? אני לא טוען לרגע שיש לכל אלה תשובות פשוטות, אבל זה אפשרי לגמרי. יש בישראל עשרות אלפי עסקים קטנים שבהם עובדים חרדים והם מצאו פתרונות.

"הנקודה החשובה היא שאם אנחנו כחברה אנושית לא נענה לאתגר של הכנסת החרדים לשוק העבודה, אם רק נדרוש מהם להתגייס לצבא ולעבוד, בלי שנתגייס בעצמנו כדי לעזור להם להשתלב בחברה הישראלית, לא עשינו כלום. וכל מי שעשה את המאמץ הזה, בסופו של דבר זה השתלם לו. כי הם עובדים חרוצים, ואינטליגנטים והם לומדים מהר, והם יידעו להכיר לכם תודה על זה שנתתם להם צ'אנס".

לפיד דיבר על הקשיים עימן מתמודדים עסקים קטנים ובינוניים ועודד את בעלי העסקים שבכוונתו לעזור להם ולהקל מעליהם בנושא הבירוקרטי.

"אני יודע שהבירוקרטיה משגעת אתכם", הוסיף לפיד. "היא משגעת גם אותנו, ואנחנו רוצים – כממשלה – להפסיק להיות הבעיה שלכם ולהפוך להיות חלק מהפתרון. כחלק מהמלחמה בבירוקרטיה הקים מנהל רשות המסים משה אשר, וועדה מיוחדת לצמצום הסבך הבירוקרטי עבור עסקים קטנים ובינוניים. ועדה זו פועלת לייצר הקלות בנושא היקף הדיווח של העסקים הקטנים, שיפור השירות לעסקים קטנים שלעתים לא מיוצגים ע"י רואי חשבון ועורכי דין פשוט כי זה יקר להם מדי, אז הם נאלצים להתמודד עם הכל לבד.

"כדי להקל עליהם אנחנו מרחיבים את הממשק האינטרנטי, מנגישים את המידע ודרך זה מקלים על ביצוע תשלומי מס. גם פה, זו רק התחלה של התהליך, גם פה נשמח לשמוע מכם, גם פה – זה חלק ממדיניות כוללת שמטרתה לעזור לכם במקום להקשות על חייכם".
חרדים כנס לפיד העסקה בירוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד