י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האדמו"ר מויז'ניץ פתח ישיבת בין הזמנים : "תורת משה"

האדמו"ר מויז'ניץ במשא נעילת הזמן לבחורי החסידות • אלו הוראות קיבלו הבחורים מהאדמו"ר ל'בין הזמנים'?

האדמו"ר. צילום: משה גולדשטיין
האדמו"ר. צילום: משה גולדשטיין



בשיחה מיוחדת לקראת סוף הזמן, שנשא האדמו"ר מויז'ניץ בפני אלפי תלמידי ישיבות ויז'ניץ, הוא הורה על שורה של הוראות והנהגות רצויות לקראת בין הזמנים שבפתח:

"היום הולך אחר הלילה, באם הלילות נשמרים כהלכה, שומרים על הסדר, הולכים לישון בזמן, אזי היום שאחריו מצליח מאוד. עיקר הירידה בעבודת השם היא מאיחור שעת השינה. ובפרט בעת זו אשר בפי העולם נקרא בין הזמנים, וכפי שהנני חוזר תמיד מדברי השל"ה הק' ששם בין הזמנים לא יזכר ולא יפקד כלל, אין כזה מושג, הנני קורא לזה 'סטאנציע' (תחנת ביניים) מחליפים אוויר ומיד חוזרים להמשך הלימוד בישיבה, חייבים לזכור להקפיד ולשמור על סדרי היום והלילה ולא לבטל ח"ו לריק.

האדמו"ר ציין את החידוש שקבע השנה, על לימוד משותף בין בחורים לאברכים ובעלי בתים: "ב"ה השנה חידשנו חידוש, שבחורי הישיבות הקדושות יתאספו בצוותא עם אברכי הכוללים ובעלי הבתים ללימוד שיעורי תורה ברבים כאן בבית המדרש הגדול, כישיבת בין הזמנים. קראנו בשמה של הישיבה 'תורת משה' על שמו הקדוש של אבי הקדוש זיע"א שמהותו ונפשו כרוכים היו בלימוד התורה ברבים. לפני התפילה נתאסף כשעה ומחצה ללימוד וכן כמה שעות בשעות הצהריים ובזמן הפנוי לעזור בעבודת הבית המרובים בערב החג. וכן הנני מבקש שבכל ריכוזי אנ"ש בארה"ק ובחו"ל יתאספו יחדיו ללימוד ברבים ולתועלת גדולה יחשב. כאיש אחד בלב אחד, וזהו גם כן ענין של מסירות נפש להקב"ה כפי שביארתי".

לאחר ה'עשה טוב', עסק האדמו"ר בהמשך ב'סור מרע': "קל וחומר לא להסתובב ח"ו לריק ברחובות ובשווקים, מבקש אני מכל הבחורים לא לנסוע לשום מקום אפילו בצורה מאורגנת ואפילו למקומות הקדושים ללא רשות הצוות או ההורים. חייבים לדעת שאפילו בתקופה הקרויה 'בין הזמנים'. צריכים אחריות מרובה, אין העולם הפקר. צריכים שמירה יתירה בכל. ובפרט בעת זו כשברחובות נושבת רוח שאינה מצויה ואין שמירה פשוטה טובה אלא חייבים שמירה על גבי שמירה.

האדמו"ר גם הפנה בקשתו לתלמידי הישיבות תושבי חו"ל כי יקדימו בואם לארץ ואף ייסעו במאורגן: "הנני פונה לבחורי חו"ל השבים לבתיהם, לשוב יחדיו ולחזור לישיבה יחדיו במאורגן, כי דבר גדול הוא ולתיקון יחשב, וזוהי שמירה גדולה מאוד ליסע בצוותא, והנני מבקש שיחזרו להיכלי הישיבות ביום לפני ר"ח בכדי שיוכלו להתחיל את הזמן בר"ח כאיש אחד ללא שום הפרעה, וכן כשחוזרים בסיום הזמן לא לחזור לפני ר"ח. אלו הנשארים כאן לליל הסדר הוקצו להם חדרים מסויימים, והנני חוזר ומבקש לא להסתובב בבנין הישיבה כלל וכלל, אין דבר זה מבורך".

לא לעשן ולא לפצח גרעינים

האדמו"ר ניצל את הבמה כדי להתריע שוב מפני כל רפיון בנושא המכשירים הסלולאריים, ואף יצא חוצץ נגד העישון: "אני מזהיר וחוזר ומתריע נגד כל המכשירים הפסולים – טריפה, הנני אוסר לכל בחור להחזיק ברשותו מכשיר סלולרי אפילו כשר, אין דבר זה מבורך כלל וכלל והנני אוסר זאת בתכלית האיסור. בכלל אינו טוב להסתובב עם המכשירים החדשים למיניהם אשר אין רוח חכמים נוחה מהם, איני מכיר את שמם ואיני חפץ להכירם, נזקיהם מי ישער. כשר עם שאלה – לא אצלי.

"אני חוזר ומתריע נגד הבחורים הנוהגים לעשן, הן אבי הקדוש והן זקיני הקדוש זי"ע יצאו חוצץ מנהג רע זה. שמעתי שישנם בחורים שלא מתגברים על יצרם ומעשנים במקומות שונים, והנני מוחה על כך בתוקף. הלומד בישיבה מתקבל לכאן על מנת לקבל את מה שאומרים לו, ולא יהיה מפורצי הגדר, אלא שומר על סדרי הישיבה וכל מה שמבקשים ממנו. בחור המגיע לישיבה חייב לדעת שהגיע על מנת להקנות לעצמו מידה טובה ולהרגיל נפשו לדברים חיוביים ולא ח"ו לקרר את חבירו, שהחברים יראו שהינך מבטל הזמן לריק וזה אסור, מקרר את האמבטי הרותחת. אלא יאמר לעצמו הנני עושה מה שנדרש ממני. וגם זה קרוי מסירות נפש כפי שביארתי".

עוד ביקש האדמו"ר להתכנס בשבתות ב'שבת אחים' ולא לפצח גרעינים: "אחד מאבני היסוד דויזניץ היא אסיפת מרעים, שיתאספו יחדיו בשבתות, ומה נעים שבת אחים יחד לזמר זמירות שב"ק הן בליל שבת, והן בסעודה שלישית. כנסת ישראל בן זוגך אמר הקב"ה לשבת, התכנסות יהודים בצוותא בשבת זהו הזיווג הראוי, וזהו יסוד גדול וחשוב. ולא לבטל את הזמן הנעלה לריק. לפצח גרעינים ולפטפט בדיבורי סרק אינו בגדר אנושי כלל וכלל... וחייבים הבחורים להקפיד על כך בכל מקומות מושבותיכם הן בארה"ק והן בחו"ל להתאסף יחד בצוותא הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד".

עם סיום משא הנעילה קיבל האדמו"ר 'כוללות קוויטל' של אלפי בחורי הישיבות, לאחר מכן עברו לקבלת ברכת הקודש, כאשר האדמו"ר מעניק 'פרי' לברכה לבחורים שהשתתפו במסגרת ישיבת בין הזמנים בחודש תשרי שעבר.
האדמו עישון אספת מרעים סלולארי לא כשר תורת משה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד