כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אנחת רווחה: בג"ץ שחרר תקציבי עולם התורה

בעקבות חקיקת חוק השוויון בנטל, ביטל בג"ץ את העתירות התלויות בנושא תקצוב הישיבות, ואת צו הביניים שניתן

צילום ארכיון
צילום ארכיון

בית המשפט העליון הורה היום (ד) על ביטול צו הביניים שהתקבל לפני כחודשיים על עצירת התקציבים לעולם התורה. את ההחלטה קיבל בית המשפט לאחר אישורו הסופי של חוק הגיוס במליאת הכנסת, ובעקבות כך צו הביניים שהוצא בנימוק שסמכותו של שר הביטחון להורות על דחיית השירות לבני הישיבות "מוטלת בספק" - בטל. בית המשפט הורה גם על ביטול ומחיקת כל העתירות התלויות בענין בעקבות אישור החוק.

"לאחר שעיינו בטענותיהם של בעלי הדין הגענו לכלל מסקנה כי בעקבות קבלתם של החוקים החדשים הרי אין עוד עוד מקום להותרתן של העתירות תלויות ועומדות ודינן להימחק", נכתב בפסיקה.

"אכן, מעת כניסתם של החוקים החדשים לתוקף נשתנה המצב המשפטי הקיים המתייחס לסוגית גיוסם של בחורי הישיבות שתורתם אומנותם. מובן כי אין בכוונתנו להתייחס להסדר החדש שקבעה הכנסת. יוער, כי בפני בית משפט זה תלויות ועומדות עתירות חדשות המופנות נגד ההסדר החדש. עוד אנו סבורים כי עם מחיקת העתירות אין עוד הצדקה להותרתם על כנם של צווי הביניים שניתנו בהליכים דנא. לבסוף, סבורים אנו כי ניתן לפסוק הוצאות לטובת העותרים בנסיבות הענין", כתבו השופטים.

כזכור, בעקבות העתירות שהוגשו על ידי עמותת חידו"ש והפורום לשויון בנטל, הורה הבג"ץ על הוצאת צו הביניים האוסר על משרד האוצר לתקצב את תלמידי הישיבות שמועד גיוסם הגיע. בעקבות כך הורה שר האוצר לפיד על עצירת כל התקציבים לישיבות עד לבירור פרטי התלמידים מול משרד הביטחון וצה"ל. בסופו של דבר התברר כי מדובר בכ-2500 תלמידים שנאסר על תקצובם, ובעקבות כך שחרר האוצר את התקציבים שנעצרו. כאמור, כעת הודיע בית המשפט על ביטול צו הביניים לחלוטין בעקבות אישור החוק במליאה.

יצוין, כי כבר כשהוצא צו הביניים נמתחה ביקורת על כך שבית המשפט החליט להתערב בסוגיה העומדת בכנסת על סף חקיקה ורואה את עצמו כזרז לעבודת הכנסת.









בג''צ ישיבה ביטול תקציב צו ביניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד