ו' כסלו התשפ"ה
07.12.2024

הציבור קבע: לממשלה יש אחריות לתאונות הדרכים לא פחות מהנהג

עוד נמצא בסקר: הירושלמים הם התושבים המודאגים ביותר מתאונות הדרכים. מנכ"ל אור ירוק: "רוב הציבור מבין כי המדינה לא יכולה להתנער יותר מאחריות לתאונות הדרכים. לא כל טעות בכביש צריכה לעלות בחיי אדם והמדינה צריכה להשקיע יותר תקציבים"

הציבור קבע: לממשלה יש אחריות לתאונות הדרכים לא פחות מהנהג



רוב הציבור (55%) מאמין כי לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים אלא גם הממשלה יש אחריות לנושא, כך עולה מסקר חדש שמפרסמת עמותת "אור ירוק", באמצעות מכון המחקר "מדגם".

הסקר נערך במטרה לבדוק את תפיסת הציבור לגבי מספר נושאים הקשורים לתאונות דרכים. מהסקר עולה תמונה ברורה כי קיים קונצנזוס כי המדינה אחראית לנושא תאונות הדרכים וכי ההשקעה התקציבית איננה מספיקה. הציבור חושש מאוד להיקלע לתאונת דרכים ומעריך את הסיכוי לכך בשיעור גבוה. כל גופי המדינה מקבלים ציוני נמוכים במדד שביעות הרצון והציון הכללי שמעניקים האזרחים לטיפול בבטיחות בדרכים הוא 5.4 בלבד.

• נושא תאונות הדרכים ממשיך להיות הנושא המרכזי (יחד עם האלימות) שמעורר דאגה גבוהה ביותר בקרב הציבור. 88% מהציבור טוענים כי הם מודאגים מאד מנושא תאונות הדרכים והאלימות. לאורך השנים האחרונות נשמרת יציבות ונושא תאונות הדרכים ממשיך להיות הנושא המדאיג ביותר בחברה הישראלית, יותר מביטחון, כלכלה חינוך ובריאות.
• 81% מהציבור מעריכים כי הסיכוי של אדם להיות מעורב בתאונת דרכים הוא גבוה. גברים חוששים יותר מנשים, חרדים ודתיים חוששים פחות.
• כל אדם שני (51%) חושב שהמדינה לא משקיעה מספיק תקציבים בקידום נושא הבטיחות בדרכים. באשר לאחריות המדינה ישנה תמימות דעים גורפת. 93% טוענים כי המדינה צריכה לפעול להקטנת מספר הנפגעים בתאונות הדרכים.
• 5.4 זה הציון הממוצע שנתן הציבור במדינת ישראל (1-10) לטיפול בנושא הבטיחות בדרכים. 86% מהציבור נתן העניק למדינה ציונים שנעים בין 1-7.
• הציבור לא מרוצה מרמת הענישה ונתן את הציון 4.2. האכיפה קיבלה את הציון 5.4. הכשרת הנהגים זכתה לציון 5.5, טיפול השר בנושא בטיחות בדרכים זכה לציון 5.7, התשתיות 5.8 ופרסום והסברה 6.3.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוב הציבור מבין כי המדינה לא יכולה להתנער יותר מאחריות לתאונות הדרכים. לא כל טעות בכביש צריכה לעלות בחיי אדם והמדינה צריכה להשקיע יותר תקציבים כדי לצמצם את מספר ההרוגים בכבישים. תאונות דרכים אינן גורל, וניתן לצמצם באופן משמעותי את מספר ההרוגים בדרכים אם הממשלה תשפר את התשתית בכבישים האדומים, תשפר את החינוך וההסברה, האכיפה תהיה אפקטיבית יותר, מערך הפינוי ישתפר והמדינה תעודד רכישת מערכות טכנולוגיות מצילי חיים".

תושבי ירושלים הכי מודאגים לגבי תאונות הדרכים
• 92.3% מתושבי ירושלים מודאגים או מודאגים מאד מתאונות הדרכים.
• 90.5% מתושבי המרכז מודאגים או מודאגים מאד מתאונות הדרכים.
• 89.3% מתושבי הצפון מודאגים או מודאגים מאד מתאונות הדרכים.
• 88.1% מתושבי חיפה מודאגים או מודאגים מאד מתאונות הדרכים.
• 86.4% מתושבי תל אביב מודאגים או מודאגים מאד מתאונות הדרכים.
• 85.5% מתושבי הדרום מודאגים או מודאגים מאד מתאונות הדרכים.
• 80.7% מתושבי יהודה ושומרון מודאגים או מודאגים מאד מתאונות הדרכים.

בחיפה לא מרוצים מתקציב המדינה בקידום נושא הבטיחות בדרכים
• 94.9% מתושבי חיפה חושבים שהמדינה משקיעה פחות תקציבים מהנדרש לקידום נושא הבטיחות בדרכים.
• 94.5% מתושבי הדרום חושבים שהמדינה משקיעה פחות תקציבים מהנדרש לקידום נושא הבטיחות בדרכים.
• 90.9% מתושבי המרכז חושבים שהמדינה משקיעה פחות תקציבים מהנדרש לקידום נושא הבטיחות בדרכים.
• 90.2% מתושבי תל אביב חושבים שהמדינה משקיעה פחות תקציבים מהנדרש לקידום נושא הבטיחות בדרכים.
• 80.8% מתושבי ירושלים חושבים שהמדינה משקיעה פחות תקציבים מהנדרש לקידום נושא הבטיחות בדרכים.
• 79.6% מתושבי יהודה ושומרון חושבים שהמדינה משקיעה פחות תקציבים מהנדרש לקידום נושא הבטיחות בדרכים.
• 75.5% מתושבי הצפון חושבים שהמדינה משקיעה פחות תקציבים מהנדרש לקידום נושא הבטיחות בדרכים

הסקר נערך על ידי מכון המחקר מדגם, בקרב 500 מרואיינים המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית דוברת עברית לגילאי 18 ומעלה. הסקר בוצע בשבוע הראשון של חודש פברואר, 2014.
אור ירוק תאונות כבישים אחריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}