כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הסתיימה השביתה: האם ניצל ה'סדר' בנפאל?

הסתיימה שביתת משרד החוץ והשגרירויות שבו לפעול • האם יפתרו קשיי הכנת הסדר הגדול בעולם? • חב"ד: הנזק כבר נעשה

לקראת ליל הסדר. צילום: בית חב"ד נפאל
לקראת ליל הסדר. צילום: בית חב"ד נפאל

נחתם הסכם הערב (רביעי), בין ועד עובדי משרד החוץ ומשרד האוצר, לאחר שנה של סכסוך עבודה ושבוע של שביתה חסרת תקדים, שכללה סגירה הרמטית של משרד החוץ בירושלים ושל 103 שגרירויות ישראל בעולם.

ועד העובדים: "אנו שמחים שמדינת ישראל הבינה את הקשיים עמם נאלצים להתמודד לוחמי החוץ של ישראל, ומצרים על הנזק המיותר שנגרם. מחר יחזרו לוחמי החוץ של ישראל לשרת את המדינה בקו החזית העולמי."

כזכור, מוקדם יותר היום, ננעל הדיון שהתקיים בישיבה משותפת של ועדת החוץ והביטחון, ועדת עבודה ורווחה וועדת כספים בנושא השביתה במשרד החוץ לאחר שהובהר כי הצדדים קרובים לחתום על הסכם שיסיים את השביתה. יו"ר הישיבה המשותפת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין (הליכוד ביתנו) בירך על ההתקדמות וציין כי השביתה צפויה להסתיים עוד היום.

השביתה גרמה לקשיים למוסדות יהודים ברחבי העולם כולל נזק להכנות לקראת סדר הפסח הגדול בנפאל. עתה מקווים במשרד החוץ, ייפתרו אותם קשיים כבר מחר.

בעמותת "ידידי חב"ד בעולם" שעמלו בימים האחרונים כדי לארגן את שליחת המוצרים מהארץ לקטמנדו בדרך חילופית, על ידי מטיילים שנסעו לקטמנדו, אומרים כי הנזק הכספי כבר נעשה וכי ככל הנראה המוצרים שנתקעו במכולה בכלכולתא שבהודו לא יספיקו להגיע לקטמנדו לליל הסדר.

"עד הרגע האחרון" אומר דוד סלאווין מהעמותה, "לא נדע אם המוצרים מהמכולה יוכלו להגיע לקטמנדו לפני החג. במדינה כמו הודו אי אפשר לשער מראש כמה זמן יקח לשחרר את המכולה ולשנע את המוצרים לקטמנדו. הנזק הכלכלי שספגנו בכך שנאלצנו לקנות את המוצרים מחדש פה בארץ וכן מזוודות בכדי לשלוח אותם בידי מטיילים שחלקם כבר יצאו מהארץ - כבר נעשה".
חב''ד ישראל משרד החוץ סדר נפאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד