ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

לפיד ופירון מסתערים על החינוך החרדי

שר החינוך הרב שי פירון מציג בשיתוף משרד האוצר: תוכנית איסטרטגית לשינוי פני החינוך החרדי בעלות של מיליוני שקלים • התוכנית כוללת הקמת מחוז חרדי חדש, הכשרת אלפי מורים ללימודי ליב"ה וגיוס עוד כ-65 מפקחים • משרד החינוך: "ניאבק במינהל הבלתי תקין בחינוך החרדי" • גורם חרדי: "על פירון להפנים שהציבור החרדי לא ישתף פעולה עם התערבות בחינוך"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

משרד החינוך מציג: תוכנית איסטרטגית לשינוי פני החינוך החרדי והטמעת לימודי הליב"ה.

משרד החינוך חושף הבוקר (חמישי), את תכניתו של שר החינוך הרב שי פירון לשינוי פני החינוך החרדי.

בין הפרטים: הכשרת אלפי מורים ללימודי ליב"ה לציבור החרדי, הגברת האכיפה והקמת מסגרות יעודיות ללימודי בגרות.

כזכור, במהלך מושב החורף האחרון, התבטא פירון מספר פעמים על כך שמטרתו היא להעביר את מוסדות החינוך החרדי לחינוך הממלכתי ואף התנה את העברתם של תקציבים לחינוך החרדי בכך.

כעת, על פי הפרטים שפורסמו, מתברר כי פירון פועל בכדי להקים מחוז חדש במשרד החינוך שירכז את תחום החינוך החרדי - המחוז החרדי שיהיה הגוף האחראי על הוצאת הרפורמה אל הפועל.

עלותה של הרפורמה, 150 מליון ש"ח שיוקצו להכשרת המורים ללימודי הליב"ה למוסדות, הגברת הפיקוח על התכנים וכן עבור מתן תמריצים לתיכונים שישלבו את לימודי הליב"ה.

במסגרת הגברת הפיקוח צפוי המשרד להוסיף בסה"כ 95 תקנים, כאשר כבר בחודש הבא יתווספו 65 עובדים חדשים שיעסקו בפיקוח על מוסדות הלימוד ובמינהל ובקרה.

חלק נוסף בתוכניתו של פירון הוא כאמור הכשרת מורים למוסדות החינוך לצורך הטמעת מקצועות הליב"ה. כאשר בסך הכל יוכשרו בחמשת השנים הקרובות 6,000 מורים חדשים. וכבר לקראת שנת הלימודים הבאה (תשע"ה) תחל הכשרתם של 1,075 מורים למטרה זו.

העלות התקציבית שתוקצה לכך תעמוד על כ-50 מיליון שקלים: כ־10 מיליון שקלים יוקצו כבר בשנת הלימודים הנוכחית (תשע"ד) ועוד כ־40 מיליון שקלים יוקצו בשנת הלימודים הבאה. בסך הכל יוקצו בשנים הבאות עבור התוכנית עוד כ־100 מיליון שקלים.

בנוסף, נבנתה תכנית תמריצים בהיקף של 50 מיליון ש"ח להקמת ישיבות תיכוניות חרדיות, המשלבות לימודי בגרות לצד לימודי הקודש. במסגרת תכנית זאת, יורחבו המסלולים הקיימים היום ויוקמו מסגרות חדשות. המוסדות החדשים שיוקמו במסגרת תכנית התמריצים החדשה יצטרפו ל-4 ישיבות חרדיות תיכוניות שהוקמו בשנה האחרונה, לאחר ששנים ישיבות מהסוג הזה לא קמו.

במסגרת התכנית האסטרטגית החדשה הוחלט כי משרדי החינוך והאוצר, יתכנסו לצוותי עבודה, על מנת להגדיר את מאפייני המסגרות של החינוך הציבורי החרדי שנמצא אף הוא בשלבי הקמה, אופן תקצובם, הגדרת ייחודם ותהליך הקמתם. זאת לאחר שבשנה האחרונה הצטרפו למסגרת החינוך הציבורי החרדי 18 מוסדות חינוך חרדיים. כמו כן, יוגדרו מחדש מערכות היחסים והריגולציה עם רשתות החינוך החרדי (החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני), על מנת להבטיח שם את יישום היעדים של המנהל התקין והקניית מיומנויות הבסיס.

גורם במשרד החינוך מבהיר: "אם למישהו היה ספק עד עכשיו לגבי הנחישות שלנו בנושא מאבק במנהל הלא תקין במוסדות החינוך של הציבור החרדי. כעת עם כמות כפולה של מפקחים הספק הזה נעלם. לא ניתן למנהלי המוסדות להשתמש בילדים כבני ערובה להתנהלות בלתי תקינה".

יצויין, כי למרות הצהרות פירון על מטרתו להגברת הפיקוח על מוסדות החינוך החרדים, אין זו הפעם הראשונה בה מצהיר פירון על תכניות שלעת עתה עדיין לא מומשו.

מה שנותר לראות הוא האם שר החינוך אכן יגשים את תכניתו או שמדובר כמו שכבר ראינו בעבר, בעוד רעיון תעתועים שיחלוף עם הרוח: "בסופו של דבר", אומר גורם בכיר ברשת חינוך חרדית ל'בחדרי חרדים', "פירון עוד יפנים בדרך הקשה כי הציבור החרדי לא ישתף פעולה עם התערבות ממשלתית בתכניות הלימודים במוסדותיו ומומלץ ששישעה זאת מוקדם ככל האפשר".
שר החינוך חרדים מחוז ליבה לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד