כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ליברמן נגד הרבנים הראשיים: השתתפו ב'עצרת המיליון'

שר החוץ תוקף את הרבנים הראשיים: "לא יכול להיות שרבנים המקבלים משכורת ממדינת ישראל, משתתפים בהפגנה נגד חוק במדינה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס אמש (רביעי) להשתתפות הרבנים הראשיים הרה"ג דוד לאו והראשל"צ הרב יצחק יוסף, בהפגנה נגד חוק הגיוס ואמר "לא יכול להיות ששני הרבנים הראשיים המקבלים משכורת ממדינת ישראל, יוצאים ומשתתפים בהפגנה כנגד חוק במדינת ישראל, עם כל ההערכה שאני רוכש לשני הרבנים הראשיים".

את הדברים אמר ליברמן באירוע הרמת כוסית לרגל חג הפסח של מפלגת ישראל ביתינו. קודם לכן הצהיר השר ליברמן על כך שלמרות שעמדתו היא נגד הפרדת הדת מהמדינה כיון שאצל יהודי לא מפרידים דת מלאום, "אצלנו יש זיהוי מוחלט בין המושגים", הבהיר, "אבל אנחנו בעד הפרדת הדת מהפוליטיקה ובין הדת לעסקנות".

ליברמן הוסיף ותקף גם את הקהילה החרדית על מעורבותה ברבנות הראשית למרות שהיא איננה מכירה במדינה. "המציאות בה העדה החרדית, שהיא בעצמה לא מכירה ברבנות הראשית ויש לה רשימות יחוסין והכשרים משלה, משתלטת על הגוף הממלכתי - זה דבר בלתי נסבל".

בתחילת הדברים התייחס ליברמן לסוגית המו"מ המדיני ולשאלת שחרור האסירים והצהיר על כך שיתנגד לשחרורם של אסירים ערבים ישראלים. "הדרישה של אבו מאזן והפלסטינים לשחרר אסירים ישראלים היא התערבות בוטה בעניינינו הפנימיים. אתנגד לכל הסדר שיכלול שחרור אסירים בעלי אזרחות ישראלית שהורשעו בפעילות טרור".

ליברמן גם הצהיר על כך שבמידה והפלסטינים יפוצצו את המו"מ אין צורך לרדוף אחריהם כיון שלמדינת ישראל יש אופק מדיני אחר מלבד הפלסטינים: "במידה והם לא ירצו מו"מ לא צריך לרדוף אחריהם ולא צריך שום מחוות. אתם לא רוצים מו"מ זה החלטה רק שלכם. האופק המדיני שלנו נמצא בעולם הערבי המתון. פעם ראשונה יש הכרה באותם מדינות מתונות שהאויב האמיתי שלהם זה לא היהודים ואלה הציונות. הם מבינים שהאויב זה התנועות הקיצוניות מהג'יהאד העולמי שמגובים על ידי איראן".
ליברמן רב ראשי הגרד לאו הגרי יצחק עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד