י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לפני החג: 80 טון בשר פיראטי נתפסו בלוד

מידע שהגיע לידי יחידת האכיפה על שני מפעלים פיראטיים לעיבוד בשר באיזור לוד הביא לפשיטה • מקור הבשר: פסולת

הבשר הטרף שנתפס
הבשר הטרף שנתפס

בעקבות חשיפת פעילות היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר בשבוע שעבר, של שני מפעלים פיראטיים לעיבוד בשר, הגיע ליחידה מידע על כמות גדולה של בשר, המאוחסנת בחדרי קירור במפעל ייצור משקאות באזור לוד.

לאור המידע המודיעיני, יצאו מפקחי היחידה בשיתוף מפקחי משרד הבריאות והרופא הווטרינר הרשותי במועצת עמק לוד, לבדיקת המפעל באזור ואכן, המידע התברר כאמין. במפעל נמצאו 22 חדרי קירור ואחסנה, בתוכם נתפסו כ- 80 טון בשר עוף טחון קפוא, מיועד לשיווק בנקודות ממכר ברחבי הארץ. המדובר בכמות הכי גדולה שנתפסה אי-פעם במקום אחד. הבשר הושמד בצו רופא וטרינר.

מבירור ראשוני, עולה כי הבשר הינו פסולת של בשר המגיע למפעל ממספר מקורות ברחבי הארץ ללא תעודות בריאות וטרינריות, הובלה או משלוח, וכי במקום לא מועסק רופא וטרינר שייאפשר את הסחורה.

לדברי מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח), רואי קליגר: "מדובר באחת התפיסות הכי גדולות שהיו לנו בשנים האחרונות. מדובר בשרשרת של עבירות על החוק בכל הקשור בבריאות הציבור. מפקחי היחידה ממשיכים בבדיקת הנושא, והחקירה טרם הסתיימה".

ממשרד החקלאות נמסר, כי חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

בנוסף למקרה הזה, בשר טרף אשר היה מיועד לכפרים הערביים נתפס לאחרונה, כשהוא נושא תווית מזויפת של חברת בלדי וחותמת כשרות מזויפת של רבנות עמק יזרעאל.

משגיח ערני ברבנות עכו, זיהה את הזיוף כשראה סימנים חשודים על גבי התווית של חברת בלדי. בדיקה נוספת העלתה כי הקרטון שבו הגיע הבשר לא נשא את הלוגו של בלדי, בניגוד לנוהל.

המשגיח מעכו, פנה למשגיח של מפעל בלדי בעמק יזרעאל, ובשיחתם התגבר החשד לזיוף.

מפקח היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות תפס דגימה מהסחורה, ובבדיקה שנערכה במפעל בלדי, בשיתוף עובדי החברה, התברר כי הבשר טרף, מקורו ברשות הפלסטינית וכי תווית חברת בלדי שעל גביו זויפה. מחברת בלדי נמסר כי בכוונתם להגיש תלונה במשטרה.

בעל האטליז שבו נתפסה הסחורה דיווח כי הבשר נמכר לו מסוחר אשר הזדהה בשם אבי, ולא סיפק חשבונית ומספר טלפון. הפרשה מבהירה את החשיבות שבבדיקת החשבונית ותעודת המשלוח בכל קליטת סחורה.

ברבנות מציינים, כי ציבור שומרי הכשרות והמשגיחים המעוניינים לקלוט סחורה מחברת בלדי מוזהרים אך ורק בכפוף לסימנים הבאים:

1. בתווית המקורית השטח האדום במדבקה מגיע עד שולי המדבקה. בתווית המזויפת סביב השטח האדום יש מסגרת לבנה.

2. בתווית המקורית חותמת הכשרות אינה גולשת אל מעל הטקסט המזהה את המפעל. בתווית המזויפת חותמת הכשרות מסתירה את הטקסט המזהה את המפעל.
טריפה וטרינר משרד החקלאות משרד הבריאות פיצו:

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד