י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משרד התחבורה בקמפיין: "אם נוהגים לא מסמסים"

קמפיין חדש ומשותף למשרד התחבורה ולרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נאבק בתופעת קבלת וכתיבת מסרונים בנהיגה

משרד התחבורה בקמפיין: "אם נוהגים לא מסמסים"



משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יצאו בקמפיין בנושא מניעת קבלת ושליחת מסרוני sms בעת נהיגה.

בשנים האחרונות, עם התקדמות המהפכה הטכנולוגית וההפצה הנרחבת של טלפונים סלולאריים מדורות מתקדמים, עלתה משמעותית תופעת היסח הדעת בעת נהיגה.

ממחקרים עולה ששליחת וקבלת הודעות sms מעלים את הסיכוי להיות מעורבים בתאונות דרכים ופוגעים בביצועי הנהיגה: הן מאריכות את זמן התגובה, מפחיתות את היכולת לגלות ולזהות אובייקטים בזמן (אף שמקור ההסחה קולי), מגדילות את מספר הסטיות מנתיב הנסיעה ופוגעות ביכולת לשמור מרחק מכלי רכב אחרים.

נהג השולח או מקבל מסרון בזמן נהיגה מסיר את עיניו מהכביש לבין 4 עד 6 שניות בממוצע. במהירות של 100 קמ"ש זמן זה שווה ערך לנסיעה לאורך מגרש כדורגל (עד מגרש וחצי) בעיניים עצומות.

גודל הסיכון להתרחשות תאונה בעת קריאת ושיחת מסרונים בעת נהיגה נע בין פי 2 בקרב נהגים רגילים, לפי 4 בקרב נהגים חדשים וצעירים.

מטרת הקמפיין החדש היא להפוך את השימוש בטלפון נייד לצורך קריאת ו/או שליחת מסרונים בעת נהיגה להתנהגות שהיא לא רק מסוכנת אלא גם אינה נורמטיבית ואנטי חברתית, ולהציע לנהג פתרונות לנטישת ההתנהגות המסוכנת של סימוס בעת נהיגה.

המסר העיקרי של הקמפיין הוא "מילים יכולות להרוג. אם נוהגים לא מסמסים".

הקמפיין מציע גם פתרונות למניעת סימוס בזמן נהיגה: לענות רק כשמגיעים ליעד, במידה ויש נוסע נוסף ברכב - לתת לו לסמס במקומך, ולהשתמש בטכנולוגיות ואפליקציות המסייעות להימנע משליחת וקבלת מסרונים בעת נהיגה.

הקמפיין כולל קמפיין טלוויזיוני בקשת, קמפיין אינטרנטי במאקו, קמפיין רדיו וקמפיין שטח.
סמס הודעות קמפיין דרכים נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד