י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לייבל'ה מגיש: הסיפורים שלא תקראו בשום מקום

הנציג של גור בפרשת הולילנד • הכתרת האדמו"ר מז'יטומיר • השלטון הציוני, הבדרן והסוס • ויש גם סלפי שבועי

לייבל'ה מגיש: הסיפורים שלא תקראו בשום מקום



הקומותיים של אבוטבול

• לאחר שלייבל'ה חזר ממסע הקודש באדמת אוקראינה, יחד עם חבריו העיתונאים שלא הפסיקו לצחוק, הוא פנוי לשטוח את חוויות השבת המרוממת. כידוע, לייבל'ה אינו מסוגל להעביר שבת שלמה ללא טיש ואדמו"ר ראוי, אי לכך ובהתאם לזאת הוא שהה במהלך השבת במחיצת האדמו"ר מזי'טומיר, שהוכתר לצורך העניין, למד במהרה את מטלות התפקיד ואף חילק שיריים וסגולות, במוצאי שבת עם תום ההבדלה בוטלה ההכתרה רטרו-אקטיבית - עד למסע הבא.

• לפני שעזב את אוקראינה, נתקל לייבלה במפתיע בפנים מוכרות. לאחר ששפשף את עיניו שוב ושוב, זיהה לייבל'ה את שחקן סרטי הילדים בעבר וראש העיר בית שמש בהווה משה אבוטבול, יחד עם ממלא מקומו מאיר בלעיש.

כזכור, השניים הבטיחו כי במידה ואבוטבול ייבחר בשלישית לראשות העיר - הם יטוסו להשתטח על קברו של רבי נחמן מברסלב באומן. ואכן, מבטיחים ומקיימים, ביום ראשון יצאה המשלחת הנכבדה לדרך, ובראשה אבוטבול, בלעיש, מונטג, מאיר הלר, אברהם פרנקל, ישראל דריימן - המארגן, המשפטן ישראל ענדן וחברים, כאשר אליהם מצטרפים גם כמה 'חיילים' של בלעיש.

לייבל'ה תהה מדוע המשתתפים חגגו בחפלה באומן עד השעות הקטנות של הלילה, עד לאחר שחמק לחדרו של אבוטבול במלונית, וגילה שהוא ישן במיטת קומותיים. אם היו ממקמים את לייבל'ה במיטה כזו - גם הוא היה מעדיף לחגוג באומן.

והנה כמה פנינים מהאירוע: מאיר רובינשטיין - שהשתתף גם הוא, הצהיר כי מעולם לא הפסיד מועמד של ברסלב, "פרנקל היה מקום שני ב'כח' - ברגע שלא נכנס, הוא הבין שיהיו בחירות חוזרות", הצהיר. בלעיש סיפר כי יש בידיו הקלטה מהרב שלום ארוש שהבטיח לו שיעבור את אחוז החסימה וכן המקום השני של סיעת כח. מונטג חשף נסתרות, כי הוא התחייב שבמידה ובית המשפט ידחה את הערעור על הבחירות החוזרות הוא יגיע לאומן. ולמה בכל זאת הוא הגיע? ובכן, מלבד ההזדמנות לטייל מעט, הוא בא להודות על ההצלחה בבחירות החוזרות. גם הכתב הפוליטי וידיד המערכת גואל וקנין שהגיע עם אביו למעמד, זכה לשבחים. את המחמאה הגדולה ביותר ספג מאבוטבול, שהצהיר כי הייחוס של 'אבא של גואל' לא נופל מתפקידו כרבה הראשי של יקנעם. עם ייחוס כמו שיש ללייבל'ה - הוא לא מתרגש.











• כאמור, למסע לאומן הצטרפו בהמשך גם מאיר רובינשטיין - הראיס של ביתר, ישראל פרוש, נחמן בנשעיה, אברהם פרנקל, נחמן נימן ועוד - שהתארחו לסעודת הודיה על הניצחון הגדול על ידי מזכירות ברסלב. המסיבה נערכה בביתו של יצחק משה גבאי. לייבל'ה חשש כי באוקראינה הענייה תהיה רמת אוכל ירודה, אך הופתע לטובה.



המשטרה נחלצת לעזרת בקהילה

• השעה: קרוב לחצות הליל. המקום: רחוב החשמונאים בבני ברק. לאחר יום שלם של עבודה מייגעת ומפרכת במשרדי 'בחדרי חרדים', צועד לייבל'ה לאיטו ברחוב וצופה במשרדי 'בקהילה' הסמוכים - משם יצאו המנכ"ל הנמרץ ישראל פריי והעורך הראשי אברהם דוב גרינבוים, לאחר יום עמוס של הכנת עיתוני החג על שלל מוספיהם ותוספותיהם, העיקר שיהיה מה לקרוא בחג.

השניים, שבעיני רוחם כבר תפסו תנומה בביתם, נדהמו לגלות ג'יפ ניסאן חוסם את החניה ולא מותיר מעבר אף לא לאופנוע צר. פריי ניסה לשאול עוברים ושבים על זהותו של בעל הרכב, אך לשווא. כל הנסיונות לאתר את המחוצף באולם הסמוך 'קונקורד', שם היו המשתתפים שקועים בדבקות בריקוד הפינגווין, כאשר התזמורת איפשרה לכרוז לנסות ולאתר את הנהג הסורר - עלו בתוהו.

לאחר ייאוש טוטאלי, כשהצמד כבר שקל שינה במשרדי בקהילה, נחלץ לייבל'ה חושים והציע להתקשר למשטרה. למרות חוסר אמונו בשלטון הציוני הכופר, הופתע לייבל'ה מהאדיבות, בתחנה לקחו את מספר הרכב והבטיחו לאתר את בעל הרכב ובמקרה הצורך אף לשלוח ניידת. דקותיים עברו והמבוקש הופיע סוף סוף כשהוא מתנשם ומתנשף, לאחר שקיבל שיחת טלפון ממוקד המשטרה.

מי ייצג את גור ב'פרשת הולילנד'?

• בעוד נתניהו מסתפק בביקור אצל נציגי חב"ד בישראל, אביגדור ליברמן, כיאה לשר חוץ, המריא לבקר את שלוחי חב"ד בבולגריה. השלוחים העניקו לשר ציור של הרבי, ודאגו לאספקת אוכל כשר עבורו ועבור עוזריו, בהם יועצו החרדי הבלתי נלאה אבי אבוחצירא. במהלך הביקור סיפר שגריר ישראל בבולגריה שאול כמיסה רז לליברמן על הצלחתם של שלוחי חב"ד במקום, ליברמן ענה על אתר: "אל תדאג, אספר לידידי לוי אדרעי הכל". לייבל'ה מפרגן.





• בשמחת הברית שערך השבוע ח"כ משה גפני, השתתפו כל צמרת 'דגל התורה'. מלבד שיחת הטלפון של ראש הממשלה - שהתנהלה בצורה קרה למדי, נרשמה הפתעה עם בואו של יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין עילית, שיחסיו עם צמרת 'דגל' לא משו. לייבל'ה לא משוכנע שהיחסים הפשירו, אחרי הכול, יש גבול כמה אפשר לשחק עם יו"ר המפלגה.





ובאותה שמחת הברית, קלטה עדשת מצלמתו של משה גולדשטיין, צלם הבית של גפני, את קובי רוזנשטיין ואליעזר ראוכברגר מתקשים לבצע 'סלפי', ועוד במכשיר בלק-ברי 10O "מוגן".





• ברשת הגנים בית יעקב בירושלים ערכו השבוע בטקס גוראי קבלת פנים לחבר מועצת העיר יוחנן ויצמן, שמונה באופן רישמי כממלא מקומו של חיים אפשטיין בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. השתתפו: יענקל ליצמן ויצחק גולדקנופף, ויצמן כובד בהסרת הלוט במעון החדש ולייבל'ה הנציח.





• ואפרופו כיכר ספרא, מי שתהה לאן נעלם הסגן הפעלתן של ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, מתברר כי הרמטכ"ל ורעייתו נסעו לעשרה ימים לארצות הברית כדי להשתתף בשמחה משפחתית. מסתבר שהרעיה הייתה השדכנית, והשתתפות הזוג באירוע נלקחה כדבר המובן מאליו. דייטש לא בזבז זמן בגולה, והוא הספיק להצטלם עם הזמר מיכאל שניצלר.





• חבר מועצת עיריית ירושלים וחבר הוועדה לתכנון ובנייה מיכאל מלכיאלי, נטש השבוע את עירו לטובת בני ברק - אליה הגיע לחגוג חלאק'ה לבנו בן השלש. מלכיאלי התקבל אצל הגר"ח קנייבסקי והמקובל הגרח"ד שטרן, שגזזו את מחלפות ראשו של הינוקא.





• צביקה כהן, סגן ראש עיריית ירושלים, נצפה השבוע מסתובב ברחובות טבריה - עיר מגוריו עד לפני כעשור. ואפרופו צביקה, השבוע הוא נקלט בעין המצלמה בעת כתיבת אות בספר תורה, שהוכנס לבית כנסת בשכונת 'פסגת זאב' בירושלים.





• ואחרון לסיום, בעת שיטוט אקראי בכיכר ספרא לאחר הרשעתו של ראש העיר לשעבר אהוד אולמרט בפרשת הולילנד, שמע לייבל'ה חסיד גור רוטן על קיפוח של הסיעה המרכזית. לדבריו, דגל, ש"ס ובעלזא זכו לייצוג נכבד על ספסל הנאשמים, ורק להם אין. לייבל'ה הזכיר לגוראי המאוכזב על אתר כי הם מורגלים בכך שראש עיר חילוני מייצג אותם.

יצפאן, דוצי, הכוורת וסוס

• ברדיו המוביל של המגזר החרדי, 'קול ברמה', נפרדו השבוע משי בן מאור נציג הבעלים, לאחר ארבע שנים בהם הצעיד את התחנה למקומה הראשון במגזר החרדי, כפי שתוכלו לקרוא כאן.

• השדרן מנחם טוקר יתחיל להגיש תכנית אקטואליה חדשה בזכיינית ערוץ 2 "רשת". טוקר החל את דרכו בערוץ 7, קול חי, רדיו ירושלים, גלי ישראל ולפני כשנה חזר לשדר בקול חי - בה ימשיך לעבוד במקביל להגשת התכנית בערוץ 2. התכנית החדשה עולה לאוויר בערב פסח בשעה 13:00 והיא תשודר מדי יום שלישי באותה שעה.

• במוצאי השבת האחרונה גדשו את אולמי 'מונדיאל' בירושלים מאות אנשים, בהם כל המי ומי בתעשיית המוסיקה החסידית. הסיבה: אירוסיו של דוצי גוטשטיין, הניצול היחידי מתאונת הרכבת הנוראה, עם ארוסתו - הצלמת הנודעת רינה קליין. את הליווי המוזיקלי לערב סוחט הדמעות העניקה תזמורת 'המנגנים' של שלום וגשל. במהלך הערב הופיע כוכב הזמר החסידי אלי הרצליך, שביצע את להיטיו "בחכמה יבנה בית" ו"חתן דומה למלך", אותם הקדיש לדוצי הנרגש, על רקע התיפחויותיהם של הנוכחים. הופעת אורח רשם גם יקיר המדור החזן דב הלר. לייבל'ה הצטייד בממחטה.

בתמונה: שלום וגשל, אלי הרצליך והחתן המאושר




• הבדרן אלי יצפאן הגיע הבוקר לתפילה ברחבת הכותל המערבי יחד עם חברו הטוב המכונה רב הסלב'ס מרדכי חסידים שבירכו בחום. הצלם אהרן והב, איש חדשות 24, תיעד.





• יום רביעי לפנות ערב: לייבל'ה צעד ברחבי בני ברק, ולפתע נתקל ב...סוס. מתברר כי בחור מישיבת 'משיב הרוח' היה בדרכו לחופה, וחבריו, שחיפשו להיות מקוריים במיוחד, הביאו כרכרה וסוסים שילוו אותו לאולמי 'היכלי מלכות'. כך יצרו הבחורים פקקי תנועה כבדים בעיר התורה והחסידות.








• ופינת הסלפי השבועית מגיעה הפעם משמחת הברית לבנו הרך של איציק גרובייס, האיש ומצלמת 'הכוורת'. לייבל'ה השתתף וקיים 'טועמיה'.



פינת המזל טוב:

• אורי מקלב, סגן יו"ר הכנסת ו'הח"כ היחיד שמשמש כעוזרו של גפני', לרגל שמחת אירוסי בתו הערב עם הבחור ישראל מאיר שרון, תלמיד ישיבת חברון גבעת מרדכי.

• הרב מיכל פירר, משב"ק ונאמן ביתו של האדמו"ר מבעלזא, לרגל אירוסי בתו הערב, עם אחד ממאה חתני בעלזא שכיכבו השבוע.

• הרב חנניה צ'ולק, יו"ר 'עזר מציון', לרגל שמחת נישואי בנו השבוע.

• הרב דוד מרגלי, יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שתתקיים בשבוע הבא. לייבל'ה איבד חשבון באיזה בן מדובר, והוא רק שמע שמרגלי התקבל בבית הגר"ח וזכה לברכה מיוחדת בקודש פנימה.





• שמואל אבוחצירא, בנו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה, לרגל אירוסיו.

תמונת הזוג




• שגיא פרלמוטר, הטכנאי ואיש המוזיקה, לרגל נישואיו בתחילת השבוע באולמי 'כינור דוד' בבית שמש.

• עורכת הדין רבקה שוורץ, אשתו של העיתונאי מני גירא–שוורץ מ'קו החשיפות', לרגל מינויה כחברת דירקטוריון בקופת חולים מאוחדת.
גפני בעלזא מזל טוב לייבלה הכוורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד