י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בסאטמר יתגמלו את אברכי 'טהרת הקודש' במלגה לחג

אברכים הלומדים בכוללים שאינם מקבלים תקציב מהמדינה - יקבלו מענק מיוחד של כמה מאות שקלים 'קמחא דפסחא'

צלם: אבליק
צלם: אבליק

סאטמאר תזרים באורח מפתיע מיליוני שקלים לפני החג, עבור אלפי אברכי הכוללים המתנזרים מתקציבי המדינה: לאור הגזירות נגד הדת בארץ הקודש, החליט האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר להעניק מלגה מיוחדת בת כמה מאות שקלים לכל אברך כולל 'על טהרת הקודש' לפני חג הפסח כ'קמחא דפסחא'.

המלגה המיוחדת תחולק באמצעות מפעל "שקל הטהור" שהוקם על ידי האדמו"ר לפני כשנה וחצי במהלך המסע שערך בארץ בחודש שבט תשע"ג, שמטרתו לתקצב מוסדות חינוך על טהרת הקודש באלפי דולרים.

כשהוקמה הקרן, התכנית הייתה להענקת מענק חד פעמית, אבל לאור המצב הקשה בישראל החליט האדמו"ר שהקרן תמשיך בפעולותיה, ובתחילת זמן החורף שוגרה מארה"ב חלוקה חשובה ונוספת לכל המוסדות שהינם על 'טהרת הקודש'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, שהפעם החליט האדמו"ר שמרבית החלוקה תתקיים בעיקר ישירות לאלפי אברכי הכולל על טהרת הקודש, אך גם מוסדות חינוך ייהנו ממנה.

ראשי הכוללים שהתבשרו על כך, הופתעו ומיותר לציין את השמחה שאפפה אותם. "המלגה היא הפתעה נעימה שכלל לא נערכנו לה. זה יחזק את האברכים בדיוק בזמן הנכון, לפני חג הפסח כשכל אברך נזקק לכך, ובמיוחד האברכים שלומדים בכוללים על טהרת הקודש שהמלגה החודשית שלהם זעומה ביותר", אמר לנו אחד מראשי הכוללים הגדולים בירושלים.

בכיר בסאטמאר עמו שוחחנו נמנע מלקחת קרדיט על ההישג המרשים. "בסאטמאר רואים את חלוקת הכספים למוסדות על טהרת הקודש כדבר הכרחי, ובפרט האדמו"ר שליט"א שזה משאת חייו להחזיק את היראים שלא כרעו לבעל ולתקצב אותם, אנחנו לא רואים בזה דבר שראוי לפרסום, הרבי עושה הדבר והוא לא מקבל או רוצה לקבל שום דבר בחזרה, הוא רק רוצה להנות את היראים בארה"ק".
האדמו כוללים קמחא דפסחא טהרת הקודש שקל הטהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד