י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איתות אחרון: מאמץ נגד השעון לאיתור המטוס המלזי

יומיים נותרו עד שהאיתותים שמשגרת הקופסא השחורה ייפסקו • דיווח סיני: מטוס חיפוש קלט אותות מדרום האוקיינוס ההודי

איתות אחרון: מאמץ נגד השעון לאיתור המטוס המלזי

מטוסים, ספינות ומאתרי גלי קול תת-ימיים לוקחים חלק ביום החיפושים ה-28 אחר מטוס הנוסעים המלזי שנעלם לפני ארבעה שבועות. צוותי חיפוש משורת מדינות סורקים אזור נידח באוקיינוס ההודי, ממערב לעיר פרת' באוסטרליה.

אתמול הצטרפו לראשונה שתי ספינות מתוחכמות עם ציוד ייחודי לאיתור אותות תת-ימיים. במקביל, עיתון סיני מסר כי שלושה אנשים על מטוס החיפוש הסיני הצליחו לשמוע איתות בדרום האוקיינוס ההודי, אך לא להקליט אותו, משום שהגיע בפתאומיות. דיווחים אחרים מציעים כי האיתות נמשך 15 דקות לפני שנעלם.

שר התחבורה המלזי, הישאמודין חוסיין, מסר כי מלזיה פתחה בחקירת ההיעלמות של מטוס MH370 בשיתוף עם מומחים מאוסטרליה, סין, ארה"ב, בריטניה וצרפת. כך דווח בעיתון המירור הבריטי.

מנכ"ל חברת המטוסים המלזית שמטוסה נעלם לפני חודש, מסר כי הסוללות במכשיר האיתות בקופסא השחורה היו מיועדות להחלפה ביוני השנה – כך דווח ברשת CNN. צוותי החיפוש מנהלים בימים אלו מאמץ המסתמן כאחרון לאיתור האיתות הנשלח מהמכשיר, כיוון שהסוללות מפסיקות לפעול אחרי 30 יום.

ספינת סיור סינית עלתה על איתות על קולי המשדר בתדר של 37.5 קילו-הרץ לשנייה בדרום האוקיינוס ההודי - כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית "שינחואה". לא ידוע אם מדובר באיתות של הקופסה השחורה של המטוס המלזי, אך מומחים מסבירים כי מדובר בתדר התואם לאיתות ממשדרים תת-ימיים.

סוכנות הידיעות הסינית "שינחואה" מדווחת כי האיתות שגילתה ספינת הסיור Haixun 01 זוהה על ידי מאתר תשדורת תת-ימי באוקיינוס ההודי באזור קו רוחב דרומי 25 מעלות, וקו אורך מזרחי 101 מעלות. בדיווח הודגש כי לא ניתן לדעת אם אכן מדובר באיתות הנשלח מהקופסה השחורה של המטוס המלזי שנעלם לפני 4 שבועות, אך התדר תואם למשדר מסוג זה.

חברת התעופה המלזית "אייר-אסיה" הסירה ממטוסיה מגזין נוסעים פנימי שהכיל כתבה פוגענית בה מתגאה החברה כי טייסיה לעולם לא יאבדו מטוס. מנהל "אייר-אסיה" הביע "צער עמוק וחרטה", והסביר כי המגזין הודפס לפני היעלמות מטוס הנוסעים של חברת "מלזיה איירליינס" המתחרה לפני חודש.
תעופה מטוס מלזיה אייר איתותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד