כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רונצקי חוזר בו: "מעדיף שהבן שלי ישחק עם חרדים"

הרב אביחי רונצקי התארח אצל בן גביר ובן ארי, והבהיר: "התכוונתי לשיתוף פעולה פוליטי עם יש עתיד. עשו מדבריי צימעס"

הרב רונצקי
הרב רונצקי



אמירתו של הרב אביחי רונצקי לפני כשבוע וחצי, על כך שיש לבית היהודי מכנה משותף גדול יותר עם החילונים מאשר עם החרדים, חוללה סערה.

בסוף השבוע הופיע הרב רונצקי בתוכניתם של איתמר בן גביר וד"ר מיכאל בן ארי - עוקפים מימין, והבהיר כי לא התכוון למשמעות שבה התפרשו הדברים.

"אני הצבעתי על מכנה משותף פוליטי מעשי. כוונתי היתה למכנה משותף שקיים במצב הנוכחי. יש נושאים שאחרי שאנחנו יושבים איתם בממשלה גילינו שאנחנו יכולים לעסוק בהם יחד עם אנשי יש עתיד, נושאים בעניינים משותפים כמו של ביטחון, כלכלה, ונושאים חברתיים שאנחנו עוסקים בהם יותר מאשר העסקנים של הציבור החרדי, שעניינם הוא רק לימוד התורה שהוא הדבר החשוב והמרכזי. זו הייתה כוונתי, אבל עשו מזה צימעס".

בן ארי ובן גביר תקפו את הרב רונצקי על כך שמעולם לא ניסה לקיים דו שיח עם הח"כים החרדים. הם אף ציינו בפניו כי בשדולה למען ארץ ישראל בכנסת בקדנציה הקודמת היו חברים מרבית חברי הכנסת החרדים. אך, לעומת זאת, בכנסת הנוכחית הפעילות של הבית היהודי הרחיקה אותם. בן ארי גם ציין את פעילותם של חברי הכנסת החרדים בנושאים לאומיים.

בסיום דבריו ביקש הרב רונצקי להבהיר שוב כי דבריו לא נגעו לעמדתו והתנהגותו האישית. "אין ספק כי אילו היו לי שני שכנים, האחד חילוני והאחד חרדי, האם יש הווא אמינא שהייתי רוצה שבני ישחק עם ילדו של השכן החילוני עם הטלוויזיה בבית? הרי וודאי שהייתי מעדיף שבני ישחק עם בנו של השכן החרדי. האמירה לא היתה אמירה אישית".
חרדים חילונים בן ארי בן גביר רונצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד