ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

כשהסטייפלער ביקש ברכה מהגר"ע יוסף • גלריה

הראשל"צ שבת בבני ברק ונשא שורה של דרשות בהלכה ובאגדה • בין השאר, סיפר על מפגש מרתק בין גדולי עולם • צפו

צילום: יעקב  כהן
צילום: יעקב כהן

בשבת האחרונה שהה הראשל"צ הגר"י יוסף בבני ברק בבית תלמידו רבי יניב עזיז ברחוב יחזקאל, תוך שהוא מכתת רגליו במהלך השבת בכל רחבי העיר כדי למסור שיעורים בבתי הכנסת השונים בענייני פסח, בהלכה ובאגדה.

השיעור הראשון נערך בין קבלת שבת לתפילת ערבית בבית המדרש יביע אומר שברחוב עוזיאל. משם עשה הרב את דרכו רגלית כחצי שעה הליכה לאכסניה, ובהמשך בשעה 22:00 יצא למסור שיעור בבית המדרש בית אל שברחוב מנחם בעיר.

בבוקר צעד הראשון לציון לבית המדרש אור החיים שבראשות הגר"ש בעדני, שם מסר שיעור קצר בסוף התפילה. בסיום השיעור ליוה הקהל הרב את הראשל"צ לביתו בשירה ובריקודים.

בשעה 14:00 בצהריים שוב יצא הגר"י למסירת שיעור בבית הכנסת משהדים ברחוב קאליש בעיר, שם היה מוסר גם אביו הגר"ע יוסף זצ"ל שיעורים לפני 30 שנה, כשהמונים מצטופפים לשמיעת השיעור למרות החום הכבד ששרר במקום. את השיעור האחרון מסר בבית המדרש ישועה ליהודה שברחוב יואל בעיר, ובסיומו עבר הקהל לברכה.

באחת מדרשותיו חשף הראשון לציון על פגישה שהתקיימה בין הגר"ע יוסף זצ"ל לסטייפלער. "מרן האבא שליט"א היה בדרשה בבני ברק ונסעתי איתו. הסטייפלער היה אז חולה והצעתי לאבא לבקרו. שאל אותי מרן אם זה בקרבת מקום, השבתי לו שכן והוא הלך אליו ללא הודעה מוקדמת. מרן דפק אצלו בבית, פתחו לו את הדלת ונדהמו לראות ככה פתאום את הראשון לציון דופק בדלת.

ממשיך הגר"י ומספר: "אבא נכנס לסטייפלער וראה אותו שוכב על מיטתו, הסטייפלער ביקש ממנו להתקרב אליו, אחז בידו של מרן ואמר לו 'לכבודו יש אלפי תלמידים שהולכים לאורו, יש לכבודו זיכוי הרבים גדול, כבודו יברך אותי שאבריא'. ואכן, מרן זצ"ל הרעיף עליו מברכותיו".

מיד בצאת השבת מיהר הגר"י להבדיל ולנסוע לירושלים, כדי להספיק את מסירת השיעור הקבוע ביזדים.

במהלך השבת ליוו את הראשון לציון רבנים, עסקנים ואישי ציבור, ובהם הגאון רבי ציון כהן רבה של אור יהודה, משמשו של הראשל"צ הרב יעקב צדקה, חתנו הרב ברוך דרעי, הרב יעקב זכריהו ראש לשכת סגר"ע בני ברק ועוד.



































שבת הגר''ע יוסף ראשון לציון סטייפלער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד