י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"נ קופשיץ בדרך לבד"צ • חשיפה

גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, ייפגש עם הגאון רבי נתן קופשיץ, כדי לדון בתנאי צירפו לבד"צ, כנציג קהילות הפרושים-ליטאים. בשבוע שעבר מונה כחבר הבד"צ הגרח"א פריינד

יסכים לתנאים? הגר"נ קופשיץ
יסכים לתנאים? הגר"נ קופשיץ

גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, ייפגש היום (א) עם הגאון רבי נתן קופשיץ, כדי לדון בצירפו לבד"צ 'העדה החרדית'. עד כה לא היה לציבור הליטאי-ירושלמי יצוג הולם ב'העדה החרדית', ולאחר לחץ של קהילות הפרושים הליטאים, הוחלט ב'עדה' לצרף את הגר"נ קופשיץ, מרבני הקהילה החרדית בבית שמש, כחבר הבד"ץ.

עם פטירת שני חברי הבד"צ, הגר"מ ברנדסדרופר והגר"מ הלברשטאם זצ"ל, ולאור אי ייצוגם של קהילות הירושלמים החסידים והליטאים, הוחלט על מינוי שני רבנים חדשים.

בסוף השבוע שעבר מונה הגאון רבי חיים אורי פריינד, ראש ישיבת רמ"א ומגיד שיעור בישיבת אש התורה, הנמנה על המגזר הירושלמי-חסידי. את המגזר הליטאי-ירושלמי, צפוי לייצג, כאמור, הגר"נ קופשיץ.

גורמים ב'עדה' אומרים כי השאלה האם למנות את הגר"נ קופשיץ לחבר הבד"ץ, עוררה הרבה התלבטויות. זאת לאור העובדה שהגר"נ קופשיץ, המשמש כמו"צ עשרות שנים, ידוע בתפיסתו הקיצונית והבלתי מתפשרת בענייני צניעות, קווי מהדרין והיחס לציונים, רוצים בהנהלת 'העדה החרדית' להגיע להסכמים ברורים, לפיהם הגר"נ קופשיץ לא יחליט החלטות על דעת עצמו.

במהלך הפגישה היום ינסה הגאב"ד להגיע להסכמים ברורים, לפיהם כל מה שיחליטו חברי הבד"ץ יקבל על עצמו הגר"נ קופשיץ ללא הסתגויות. כמו-כן תוצג דרישה כי כל החלטה הנוגעת לכלל הציבור החרדי - הפגנות שבת, קווי מהדרין ואגד - הוא יפרסם את דעתו רק אחרי התייעצות עם הגאב"ד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד